میرخلیلی: تعیین مهریه بر اساس تمکن مالی مرد غیرممکن است
تاريخ : 5 / 3 / 1391برچسب:, | 1:48 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

 

تعیین مهریه بر اساس تمکن مالی مرد غیرممکن است

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در واکنش به بررسی موضوع تعیین سقف مهریه براساس عرف و تمکن مالی مرد در شورای فرهنگی اجتماعی زنان، گفت: اجرای این موضوع غیر ممکن است زیرا مهریه توافقی دو جانبه میان زن و مرد است و هیچ گاه نمی توان مرد را مجبور کرد براساس تمکن مالی خود مهریه زن را تعیین کند.

سیدعلی میرخلیلی در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی خبرگزای خانه ملت در واکنش به بررسی موضوع تعیین سقف مهریه براساس عرف و تمکن مالی مرد در شورای فرهنگی اجتماعی زنان، تصریح کرد: ما نمی توانیم قانونی وضع کنیم که به موجب آن میزان مهریه براساس تمکن مالی مرد تعیین شود زیرا مهریه یک توافق دو طرفه است و بنا به شرایطی که زن و مرد به هنگام ازدواج در آن قرار دارند، ممکن است میزان مهریه خود را بسیار کم یا بالا تعیین کنند.

نماینده مردم میناب، رودان و جاسک در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: گاهی اوقات میزان مهریه یک خانم بسیار پایین است و این شخص چندین سال با همسر خود زندگی می کند و در طول این زندگی مشترک صاحب ثروتی می‌شوند که به نام مرد است و در چنین شرایطی برای برقراری عدالت باید سهمی از دارایی مرد به همسر وی اختصاص یابد.

وی با بیان اینکه هنوز قانون مشخصی در این رابطه وجود ندارد، گفت: می توان قانونی را پیش بینی کرد که به موجب آن سهمی از ثروت حاصل شده در یک زندگی مشترک نسبتاً طولانی به زن نیز اختصاص یابد تا اگر میزان مهریه خانمی بسیار کم بود از این طریق جبران مافات شود.

 میرخلیلی تاکید کرد: اگر شرایطی فراهم شود که هر زنی سهمی از دارایی‌ها و ثروت همسرش داشته باشد ضمن برقراری عدالت از تضییع حقوق زنان نیز جلوگیری می‌کند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی  با بیان اینکه طبق شرع و قانون تعیین مهریه براساس عرف و تمکن مالی مرد غیر ممکن است، اظهار داشت: میزان مهریه در توافق زن و مرد به هنگام ازدواج تعیین می‌شود و نمی‌توان قانونی برای آن وضع کرد.



این صفحه را به اشتراک بگذارید

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: