مشعل المپیک ۲۰۱۲ لندن در یونان روشن شد
تاريخ : 21 / 2 / 1391برچسب:, | 6:48 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

 

اینو منه‌گاکی

اینو منه‌گاکی بازیگر یونانی مشعل المپیک لندن را روشن کرد

مشعل بازی‌های المپیک ۲۰۱۲ لندن در یونان روشن شد.

امروز (دهم مه) مراسمی در معبد هرا کنار استادیوم باستانی بازی‌های المپیک برگزار شد و مشعل را اینو منه‌گاکی، بازیگر یونانی، روشن کرد.

این مشعل روز جمعه ۱۸ مه به بریتانیا منتقل خواهد شد و بعد از سفری ۷۰ روزه برای افتتاح بازی‌های المپیک به لندن خواهد رسید.

اسپیروس گیانیوتیس قهرمان یونانی‌الاصل شنای جهان که متولد لیورپول است، اولین حامل مشعل است. او که قرار است با مشعل به مدت یک هفته قسمتی از مسیر را بدود، بعد از مراسم، حرکت خود را آغاز کرد.

آقای گیانیویتس در صحبت‌هایش گفت: "امروز دوباره ارزش‌های فرازمانی و جهانی المپیک به ما یادآوری شد. ارزش‌هایی که فراتر از تاریخ و جغرافیاست و من باور دارم که در موقعیت دشوار کنونی بیش از همیشه به آنها نیازمندیم".

جیمز پیرس، خبرنگار بی‌بی‌سی، که از نزدیک مراسم را گزارش می‌کرد گفت که به جز لحظات کوتاهی که شعله در ظرف باستانی گوشه استادیوم خاموش شد، بقیه مراسم در کشوری که درگیر بحران‌های سیاسی و اقتصادی است طبق برنامه و بدون مشکل پیش رفت.

لرد کو، رئیس کمیته برگزاری بازی‌های لندن، و ژاک روخه، رئیس کمیته بین‌المللی المپیک و اسپیروس کاپرالوس، رئیس کمیته المپیک یونان در مراسم حضور داشتند.

لرد کو به بی‌بی‌سی گفت: "امروز روز دعوت ورزشکاران- بهترین ورزشکاران این نسل- به لندن است. این لحظه بزرگی است چرا که المپیک بزرگترین رویداد ورزشی است".

قرار است مشعل را ۵۰۰ ورزشکار دور یونان بگردانند و بعد مشعل به خاک بریتانیا حمل خواهد شد و از روز نوزدهم مه گردش خود دور بریتانیا را از محلی بنام "لندز اند" شروع می کند.

این مراسم در حالی با حضور مسئولان کمیته المپیک انجام شد که یونان در ما‌ه‌های اخیر شاهد ناآرامی‌ها و تظاهرات گسترده‌ای بوده و بحران عظیم اقتصادی به شدت ورزش و مسابقات تدارکاتی یونان را مختل کرده است.

 



این صفحه را به اشتراک بگذارید

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: