حجت‌الاسلام آل هاشم: انقلاب اسلامی تأثیرات شگرفی بر منطقه جنوب غرب آسیا گذاشته است

 پایگاه خبری عقاب نیوز :

خبرگزاری فارس: انقلاب اسلامی تأثیرات شگرفی بر منطقه جنوب غرب آسیا گذاشته است

 

 

 

پایگاه خبری عقاب نیوز ::رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش گفت: انقلاب اسلامی ایران به عنوان یک انقلاب بزرگ در دهه‌های پایانی قرن بیستم تأثیرات شگرفی بر منطقه جنوب غرب آسیا و نظام بین الملل برجای گذاشت.

به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز  به نقل از   خبرگزاری فارس، حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در دومین همایش سیاسی مشترک فرماندهان و استادان دانشگاه‌های افسری آجا گفت: انقلاب اسلامی ایران به عنوان یک انقلاب بزرگ در دهه های پایانی قرن بیستم تأثیرات شگرفی بر منطقه جنوب غرب آسیا و نظام بین الملل برجای گذاشت.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران با ارائه الگوی مردم سالاری دینی که مبتنی بر آموزه های اصیل اسلامی است در بُعد نظری و عملی نظام استکبار را نفی کرد و با تأسی از ائمه اطهار (ع) به مبارزه با قدرت های استکباری و در رأس آنها آمریکای جنایتکار پرداخت، افزود: دشمنان اسلام که با احیای اسلام ناب محمدی (ص) در ایران، منافع خود را در خطر می دیدند با تمام توان به مقابله با آن پرداختند و حجمه گسترده امنیتی و نظامی را علیه ملت ایران تدارک دیدند حتی تحریم و جنگ اقتصادی را نیز از منظر خود دور نگاه نداشتند اما با این وجود با گذشت بیش از 37 سال از انقلاب، این شجره طیبه روز به روز پیشرفت کرده و ملل مسلمان جهان را به آینده ای روشن امیدوار ساخته است.

آل هاشم در ادامه گفت: اکنون که ما در دهه چهارم انقلاب اسلامی و در برهه ای حساس از انقلاب قرار داریم، مشکلات اقتصادی و اجتماعی فراوانی غرب و جنوب غرب آسیا و شمال آفریقا را که ناشی از سیاستگذاری های غلط غرب است فرا گرفته. ادامه جنایت های رژیم صهیونیستی نیز وضعیت منطقه را در شرایط پیچیده و شکننده قرار داده است که رهبر فرزانه انقلاب از آن به عنوان پیچ تاریخی یاد نمودند لذا گذر از این وضعیت، درک و هوشیاری بالای آحاد جامعه و مسئولان را می طلبد.

نماینده ولی فقیه در ارتش با بیان اینکه در بُعد داخلی و در پایان مذاکرات هسته ای، دشمن به دنبال نفوذ و ایجاد اختلاف بین مردم است، تصریح کرد: راهکار دشمن در این رابطه نفوذ سیاسی، فرهنگی و اقتصادی است. در واقع دشمن همان مولفه های تهدید نظامی و تحریم اقتصادی را مد نظر دارد و امروز آن را با راهبرد نفوذ دنبال می کند.

آل هاشم گفت: سیاستمداران آمریکا امروز آشکارا از دخالت در انتخابات صحبت می کنند و لذا در این دوران مهم و حساس درک صحیح رویدادها از اهمیت زیادی برخوردار است چرا که درک صحیح از وضعیت بین المللی و داخلی، در آینده کشور تعیین کننده است.

وی در ادامه وظیفه استادان و فرماندهان ارتش به عنوان ارکان اصلی مقابله با جنگ نرم دشمن را دارای اهمیت و حساسیت بسیار بالا دانست و گفت: شناخت موقعیت راهبردی جبهه خودی و دشمن و شناساندن آن به دانشجویان از اهمیت زیادی برخوردار است و در این مسیر تمسک به دین و معنویت گرایی در خنثی سازی ترفندهای دشمنان در هر دو جبهه جنگ نرم و سخت بسیار مهم است.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش افزود: بدون تردید، تقویت روح معنوی کارکنان در توان رزمی آنها تأثیرگذار است و از منظر رهبر فرزانه انقلاب، لازمه این ارتقا همراه شدن ایمان با بصیرت، عزم راسخ و احساس مسئولیت در کنار نیروی انسانی مجهر به دانش و تجهیزات پیشرفته می باشد.

وی با بیان اینکه چه بخواهیم و چه نخواهیم دانشجویان تحت تأثیر سیره عملی فرماندهان قرار می گیرند و فرماندهانی که به صورت مستقیم با دانشجویان در ارتباط هستند در ساختن نسل آینده نقش بی بدیلی دارند، گفت: یکی از مولفه های معنویت در کارکنان، بصیرت است و رهبری در سال های اخیر همواره بر بصیرت سیاسی و دینی کارکنان به ویژه قشر دانشجو و جوان تأکید فرموده اند و می فرمایند "در زندگی پیچیده امروز، بدون بصیرت نمی شود حرکت کرد و اگر بصیرت نداشته باشید نا خود آگاه به دشمن کمک می کنید".

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در پایان سخنانش گفت: امروز، علی رغم خشونت در منطقه و در حالی که کشورهای منطقه در حال سوختن در آتش خشونت و تروریسم هستند، جمهوری اسلامی ایران از ثبات و امنیت خوبی برخوردار است و بدون تردید این امنیت و اقتدار در عرصه های مختلف در پرتو مجاهدت های فرزندان این ملت به دست آمده است. البته لازمه تداوم این وضعیت، افزایش بصیرت سیاسی و معنوی به ویژه در بین دانشجویان و جوانان است.

انتهای پیام/



این صفحه را به اشتراک بگذارید

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: