ورود آنفولانزای چچنی به کشور صحت ندارد
تاريخ : 30 / 6 / 1394برچسب:, | 1:11 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 

معاون مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت با تکذیب ورود آنفولانزای چچنی به کشور گفت: در حال حاضر شیوع بیماری واگیردار خاصی گزارش نشده‌ است.

 

خبرگزاری فارس: ورود آنفولانزای چچنی به کشور صحت ندارد
 

 

محمود نبوی در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری فارس، اظهار داشت: در حال حاضر شیوع بیماری واگیردار خاصی در کشور گزارش نشده و بیشترین بیماری واگیرداری که در کشور وجود دارد همان سرماخوردگی‌های فصلی به ویژه در پائیز است.

 

وی افزود: در حال حاضر به فصل شیوع آنفولانزا نرسیده‌ایم و این مسئله از آذر و دی ماه در کشور زیاد می‌شود. بنابر این به کسانی که بیماری‌های ضعیف‌کننده دستگاه ایمنی را دارند و یا مبتلا به برونشیت، دیابت هستند توصیه می‌کنیم واکسن آنفولانزا را تهیه و تزریق کنند.

 

معاون مرکزی مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت ضمن توصیه نسبت به تزریق واکسن آنفولانزا در افرادی که دچار بیماری‌های ضعیف کننده دستگاه ایمنی هستند، ادامه داد: مهر ماه مناسب‌ترین زمان تزریق واکسن آنفولانزا است و زودتر تزریق کردن آن چون موقع پیک اپیدمی نبوده اثر آن کمتر خواهد بود.

 

نبوی در پاسخ به این مسئله که برخی از هموطنان از شیوع بیماری‌های ویروسی خاص که در بزرگسالان با سرگیجه و در کودکان با تب و تشنج همراه است، خبر می‌دهد گفت: بیماری ویروسی خاصی که سبب مشکل در کشور شود، گزارش نشده و بیشتر این علائم از  نشانه ابتلاء به ویروس‌های پاییزی است.

 

وی با اشاره به اینکه برخی از مردم می‌گویند آنفولانزای چچنی در کشور شایع شده، تصریح کرد: این موضوع صحت ندارد و اصلاً‌ علمی نیست و در حال حاضر جز ویروس‌های فصلی ویروس خاصی که در کشور شایع شده باشد، نداریم.

 

معاون مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت در پایان توصیه کرد: حتماً کسانی که در گروه‌های پرخطر از لحاظ سلامتی قرار دارند یا با بیماری ضعف ایمنی مواجه هستند، باید برای تهیه واکسن آنفولانزا اقدام کنند.

 



این صفحه را به اشتراک بگذارید

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: