حداد عادل: نظامیان اهل قلم سرمایه ارزشمندی بنام دفاع مقدس دارند
تاريخ : 26 / 5 / 1394برچسب:, | 1:27 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

رییس فرهنگستان زبان و ادبیات فارسی گفت: نظامیان اهل قلم در ایران، از سرمایه ارزشمندی بنام دفاع مقدس برخوردارند و می توانند برای نگارش در زمینه عرصه های مختلف آن به بیان واقعیات بپردازند.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی ایرنا، غلامعلی حداد عادل روز دوشنبه در پنجمین همایش اندیشه و قلم ارتش جمهوری اسلامی ایران افزود: در این میان توجه به اندیشه و قلم در نظام ارتش جمهوری اسلامی ایران طبیعی است، اما در عین حال عده ای هنوز از این پیوند ناگسستنی که به برکت انقلاب اسلامی بوجود آمده، متعجب هستند.
وی ادامه داد: افرادی که هم اهل قلم بوده و هم نظامی هستند به پیشوای خود حضرت علی(ع) اقتدا می کنند، زیرا آن حضرت هم اهل قلم و هم اهل نظامی گری بودند.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با گرامیداشت فرارسیدن 26 مرداد ماه سالروز بازگشت آزادگان به کشور گفت: نظامیان اهل قلم در ایران، از سرمایه ای ارزشمندی بنام دفاع مقدس برخوردار هستند که می توانند برای نگارش در زمینه عرصه های مختلف آن به بیان واقعیات بپردازند.
وی خاطرنشان کرد: جنگ یک زلزله اجتماعی همانند یک زلزله طبیعی است که آثاری را از خود برجای می گذارد که پس از آن نقش مهم نویسندگان است که سال ها برجای خواهد ماند.
حداد عادل گفت : اگر یک نظامی بتواند تجربیات و واقعیات جنگ را به رشته تحریر در آورد، اقدامی بسیار مهم و ارزشمند برای آیندگان خواهد بود.
وی با تاکید بر اینکه پس از جنگ، سرمایه عظیمی به نام ادبیات دفاع مقدس بوجود آمد، افزود: تاکنون 10 هزار عنوان کتاب در زمینه خاطرات، داستان و تجربه ها و تحلیل های مختلف در نیروهای مسلح به رشته تحریر درآمده است.
حداد عادل گفت: مرکب قلم علما از خون شهیدان است و در عرصه ای که جوهر قلم علما از خون شهدا ترکیب شده حاصل آن نتایج ارزشمندی را به بار می آورد.

** قلم پل ارتباطی زمین و آسمان است

نماینده ولی فقیه و رییس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش نیز در این همایش گفت: مهمترین رویداد بشر نقش قلم در حیات انسانها است، زیرا گردش قلم به صفحه کاغذ سرنوشت بشر را رقم می زند.
حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم با گرامیداشت سالروز ورود آزادگان به مهین اسلامی و قدردانی از نویسندگان و اهالی قلم افزود: قلم پاسداشت افکار اندیشمندان و پل ارتباطی گذشته، حال و آیندگان است و حتی می توان از آن به عنوان پل ارتباطی زمین و آسمان یاد کرد.
وی خاطر نشان کرد: قلم راز دار بشر و خزانه دار علوم و جمع کننده علم است و خداوند در قرآن کریم به آن قسم یاد کرده و این مهم نشانه ارزشمند بودن قلم است.
آل هاشم، هدف از برگزاری این همایش را شناسایی اهل قلم ارتش و نویسندگان غیر نظامی مرتبط عنوان کرد.
وی گفت: 460 اثر توسط 250 نفر به دبیرخانه این همایش ارسال شده که پس از بررسی های لازم نفرات واجد شرایط انتخاب و معرفی شدند.
در پایان این مراسم به نفرات منتخب لوح قدردانی و جوایز اهدا شد.

 



این صفحه را به اشتراک بگذارید

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: