شوک نابغه تیراندازی ایران به جامعه ورزش
تاريخ : 19 / 5 / 1394برچسب:, | 9:13 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 

بعد از موافقت فدراسیون جانبازان و معلولان مبنی بر حضور زهرا نعمتی در تمرین و رقابت با افراد سالم، صحبت‌هایی مبنی بر عدم حضور نعمتی در تیم ملی جانبازان و معلولین به گوش می‌رسد؟

به گزارش مشرق، ماجرا مربوط به هدف‌های بزرگ نابغه تیراندازی باکمان کشورمان است. کمانداری که توانمندی‌هایش را در مسابقات پارالمپیک 2012 به همگان ثابت کرد و بهترین ورزشکار سال گذشته لقب گرفت و در سازمان ملل نیز سخنرانی‌هایی انجام داد.

وی در بازی های پاراآسیایی اینچئون کره جنوبی بار دیگر مورد توجه قرار گرفت و رکورد مسابقات جهانی و پارالمپیک و افراد توانمند تیراندازی باکمان ایران را نیز ارتقاء داد. وی که به اهدافش رسیده بود این بار تلاش کرد که این بار توانایی‌اش را به افراد توانمند ثابت کند.

برای همین به اردوی تیم ملی تیراندازی باکمان افراد توانمند دعوت شد و تمریناتش را آغاز کرد. درست از همین زمان ورق برگشت و انتقادهای زیادی مطرح شد. سرمربی تیم ملی تغییر کرد و یک مربی اوکراینی جای حجت الله واعظی را گرفت.

کهتری رئیس انجمن تیراندازی باکمان مصاحبه هایی انجام داد و اعلام کرد؛ زهرا نعمتی نمی تواند در مسابقات المپیک و پارالمپیک موفق باشد. این مسابقات فاصله کمی دارد و خستگی ناشی از مسابقات روی عملکردش اثر بدی می‌گذارد. وی حتی موفقیت نعمتی را در مسابقات کسب سهمیه دشوار تلقی کرد تا شوک جدیدی به تیم ملی وارد کند.

درعین حال مصاحبه‌ای از زهرا نعمتی بعد از مسابقات کسب سهمیه المپیک دانمارک منتشر شد که کمی مشکوک به نظر می رسد. در این مصاحبه زهرا نعمتی از مربی اوکراینی و شرایط تیم ملی تیراندازی باکمان جانبازان و معلولین ابراز نارضایتی کرده است.

به هر روی امکان صحبت کردن با نعمتی درخصوص صحت موارد مطرح شده و برنامه اش برای مسابقات آتی امکان پذیر نبود، چراکه وی در اردوی لهستان است و برای مرحله سوم رقابت‌های جام جهانی آماده می شود. از این رو با رهام شهابی پور، همسرش صحبت کردیم که وی از این مصاحبه و صحبت‌های کهتری تعجب کرد.

مواردی نیز در مکاتبات زهرا نعمتی با رئیس انجمن تیراندازی باکمان و خسروی وفا رئیس فدراسیون جانبازان و معلولین و رئیس کمیته ملی پارالمپیک وجود دارد که دلیل بر موافقت فدراسیون جانبازان و معلولین با رقابت وی در میان افراد سالم دارد.

حال سوال اینجاست که بعد از این موافقت، حرف‌هایی مبنی بر نبودن نعمتی در تیم ملی جانبازان و معلولین به گوش می‌رسد؟ مگر چند بازیکن نابغه در این تیم و پارالمپیک وجود دارد؟ چرا از فردی که می خواهد با عملکردش اعلام کند، معلولیت، محدودیت نیست، حمایتی نمی شود و مرتب صحبت هایی مبنی بر "نشدن" به گوش می‌رسد؟

مگر موفقیت نعمتی در المپیک ریو چه ضرر و آسیبی به سایر ورزشکاران می‌رساند؟ اگر چنین ورزشکاری از پارالمپیک حذف شود، چند ورزشکار نابغه دیگر داریم که بتواند به راحتی به هدف زده و در بدترین حالت بهترین عملکرد را داشته باشد؟ مشکل اصلی کجاست؟ مسئولان فدراسیون و کمیته ملی پارالمپیک چه پاسخی به هواداران و مسئولانی که به نعمتی جایزه بهترین ورزشکار سال را داده و وی را به سازمان ملل دعوت کردند، می‌دهند؟ این سوالات تنها بخشی از مواردی است که خلاصه به آن پرداختیم، چراکه غیبت نعمتی در مسابقات پارالمپیک شوک بزرگی را به کاروان ایران وارد خواهد کرد.

 



این صفحه را به اشتراک بگذارید

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: