مدیرکل امور عشایر آذربایجان‌شرقی: عشایر 20 درصد پروتئین مورد نیاز آذربایجان‌شرقی را تامین می‌کنند

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 

 

 

مدیرکل امور عشایر آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه 2 درصد از جمعیت استان را عشایر تشکیل می‌دهند، گفت: عشایر با داشتن 20 درصد از مجموع دام استان، 20 درصد از مواد پروتئینی آذربایجان‌شرقی را تامین می‌کنند.

 

 

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، سیدمحمدحسن آل‌هاشم صبح امروز در جلسه مشترک با شهرتی‌فر فرماندار تبریز، با بیان اینکه استان ما منطقه‌ای عشایری است، اظهار داشت: 13 هزار و 295 خانوار در آذربایجان‌شرقی در قالب عشایر زندگی می‌کنند.

وی ادامه داد: این تعداد در شهرستان‌های کلیبر، خداآفرین، سراب، هریس، ورزقان و چاراویماق زندگی می‌کنند.
آل‌هاشم با بیان اینکه 6 درصد جمعیت عشایر در فصل ییلاق و 4 درصد از این جمعیت در فصل قشلاق در استان هستند، افزود: عشایر با داشتن 20 درصد از مجموع دام استان، 20 درصد از مواد پروتئینی آذربایجان‌شرقی را تامین می‌کنند.
مدیرکل امور عشایر آذربایجان‌شرقی با اشاره به نقش موثر عشایر در صنایع دستی استان، گفت: صنایع دستی شامل ورنی، قالی و فرش از هنرهای بی‌نظیر عشایر آذربایجان‌شرقی است که به طور سالانه تنها 12 هزار و 500 متر مربع ورنی توسط این عده بافته می‌شود.
آل‌هاشم در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اقدامات اداره امور عشایر استان برای جامعه هدف خود، تصریح کرد: احداث ابنیه، آبرسانی سیار، بهسازی چشمه‌ها، توزیع گاز مایع، ترویج استفاده از انرژی‌های نو، طرح‌های مطالعاتی، پیگیری وظایف سایر دستگاه‌ها در مورد عشایر استان و...از جمله این اقدامات است.
وی آمار عشایر ارسباران را 407 خانواده عنوان کرد و افزود: این تعداد شامل هزار و 987 نفر است.
مدیرکل امور عشایر آذربایجان‌شرقی ناکافی بودن اعتبارات، عدم سهولت ارائه خدمات به جامعه عشایر و حضور کمرنگ متولیان فرهنگی و هنری در بین جامعه عشایر را از جمله چالش‌های پیش روی این نهاد عنوان کرد.

 

 



این صفحه را به اشتراک بگذارید

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: