علائم نارسایی کلیه در کودکان
تاريخ : 30 / 4 / 1394برچسب:, | 1:29 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

کلیه

علائم نارسایی کلیه در کودکان

 

 یک فوق تخصص کلیه کودکان با بیان اینکه علائم نارسایی کلیه بر حسب حاد و مزمن بودن آن متفاوت است، گفت: نارسایی حاد کلیه با علائم کاهش حجم ادرار، بی‌حالی یا ورم اندام‌ها مشخص می‌شود

 

 

به گزارش گروه "رسانه‌ها" خبرگزاری تسنیم، یک فوق تخصص کلیه کودکان با بیان اینکه علائم نارسایی کلیه بر حسب حاد و مزمن بودن آن متفاوت است، گفت: نارسایی حاد کلیه با علائم کاهش حجم ادرار، بی‌حالی یا ورم اندام‌ها مشخص می‌شود.

 

بنفشه آراد افزود: از آنجا نارسایی مزمن کلیه پیشرفت تدریجی دارد، علائم کمتری ایجاد می‎‌کند و در سنین کمتر از دو سال ممکن است به صورت عدم وزن‌گیری مناسب، کاهش یا افزایش حجم ادرار یا عفونت‌های مکرر سیستم ادراری تظاهر یابد. در سنین بالای دو سال با علائم کاهش سرعت رشد، پرنوشی و پر ادراری و رنگ پریدگی خود را نشان می‌دهد.

 

این پزشک فوق تخصص کلیه کودکان گفت: علل نارسایی کلیه بیماری‌های اکتسابی، مادرزادی یا ارثی است و مهم‌ترین علت نارسایی حاد کلیه، کاهش جریان خون کلیه‌هاست که در طی بیماری‌های مختلفی از جمله کم آبی شدید بدن یا عفونت‌های شدید ایجاد می‌شود.

 

وی ادامه داد: از علل دیگر نارسایی کلیه، بیماری‌های التهابی کلیه و انسدادهای سیستم ادراری است و عفونت‌های مکرر سیستم ادراری در سنین مختلف نیز عامل زمینه‌ساز نارسایی کلیه خواهد بود. آراد، در مورد اینکه این نارسایی‌ها تا چه حد قابل درمان یا پیشگیری هستند، خاطرنشان کرد: نکته مهم در پیشگیری، درمان به موقع بیماری‌های ایجاد کننده نارسایی کلیه است.

 

وی با اشاره به اینکه در موارد کم آبی شدید بدن، هرچه سریع‌تر باید کمبود مایعات بدن جبران شود و درمان عفونت‌ها و انسدادهای سیستم ادراری نیز از پیشرفت بیماری به سمت نارسایی کلیه جلوگیری خواهد کرد، گفت: در بیماری‌های التهابی کلیه نیز درمان بر اساس نوع بیماری انجام خواهد شد.

 



این صفحه را به اشتراک بگذارید

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: