رئیس سازمان حج و زیارت در گفت‌وگو با فارس: احتمال از سرگیری اعزام به عمره از آذرماه

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 

رئیس سازمان حج‌وزیارت با بیان اینکه در هفته آینده معاون حج، عمره و عتبات معرفی می‌شود، گفت: رأی دو مأمور خاطی عربستان تا ۱۰ روز آینده صادر می‌شود و احتمال از سرگیری عمره از آذرماه وجود دارد.

خبرگزاری فارس: احتمال از سرگیری اعزام به عمره از آذرماه /صدور رأی دو مأمور خاطی تا ۱۰ روز آینده /معرفی جانشین خدر‌نژاد در هفته آینده
 

 

سعید اوحدی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری فارس با اشاره به تغییر سِمَت ناصر خدرنژاد گفت: هنوز معاونت حج، عمره و عتبات سازمان حج و زیارت متولی ندارد ولی چون تمام برنامه‌ریزی‌های حج در زمان آقای خدرنژاد انجام شده، هتل‌ها اجاره شده و قرارداد حمل‌نقل‌ها هم بسته شده است و تا هفته آینده معاون حج‌، عمره و عتبات سازمان معرفی می‌شود. همچنین در صورت از سرگیری اعزام به عمره این حرکت از آذرماه سال آینده شروع می‌شود.

 

رئیس سازمان حج و زیارت درباره عدم اعزام به کاظمین در ایام شهادت امام کاظم(ع) افزود: تا روز گذشته با مشورت مسئولان امنیتی کاظمین سفر زائران عتبات به این شهر را تعلیق کرده بودیم که البته تمام زائران عتبات به جای 3 شب، 4 شب در کربلا ماندند و امروز برای چند ساعت به کاظمین می‌روند و از زیارت امامین جوادین(ع) برخوردار می‌شوند.

 

صدور رأی دو مأمور خاطی فرودگاه جده تا 10 روز آینده

 

وی در خصوص محاکمه دو مامور خاطی فرودگاه جده گفت: سرکنسولگری ایران در جده روز پنج شنبه به دادسرا مراجعه کرد و آنها اعلام کردند که مراحل تحقیق پرونده تکمیل شده و به محکمه ارسال شده است. از این رو 10 روز برای صدور رأی طول می‌کشد.

 

اوحدی با اشاره به سفر اخیرش به عراق تصریح کرد: این سفر به دو منظور انجام شد. یکی برای هماهنگی سفر اربعین که در این جهت با وزیر حج عراق، استاندار عراق، استاندار نجف و سفیر ایران در عراق دیدار کردیم و هماهنگی‌های لازم در جهت اسکان و حمل و نقل زائران انجام شد تا شاهد مشکلات سال گذشته نباشیم.

 

رئیس سازمان حج و زیارت ادامه داد: هدف دوم از سفر به عراق بازدید از طرح‌های سازمان حج و زیارت در این کشور است که هم‌اکنون سازمان 6 پروژه را در زمینه اسکان و آشپزخانه مرکزی در دست انجام دارد.

 

ساخت آشپزخانه مرکزی در نجف با ظرفیت 100 هزار پخت

 

وی با اشاره به کلنگ‌زنی آشپزخانه مرکزی در نجف گفت: این آشپزخانه در شرایط عادی ظرفیت 60 هزار پخت و در شرایط ویژه مانند اربعین ظرفیت 100 هزار پخت غذا را دارد.

 

اوحدی در زمینه تعامل با ستاد بازسازی عتبات عالیات گفت: با آقای پلارک و ستاد بازسازی تعاملات بسیار خوبی داریم که می‌توان به ساخت بیمارستان در کربلا و اسکان اربعین اشاره کرد.

 

بهره‌برداری از زائرسرای چذابه تا قبل از اربعین

 

رئیس سازمان حج و زیارت به پروژه‌های این سازمان در داخل کشور اشاره کرد و افزود: هم‌اکنون هتل شلمچه در نقطه صفر مرزی در حال ساخت است. همچنین ساخت هتل مهران نیز در شرف اجرا است و زائرسرای چذابه نیز با ظرفیت 5 هزار نفر تا قبل از اربعین به بهره‌برداری می‌رسد.

 

 

 



این صفحه را به اشتراک بگذارید

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: