آغاز ثبت نام اینترنتی در مدارس شاهد از اول خرداد
تاريخ : 27 / 2 / 1394برچسب:, | 1:9 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 

مدیرکل امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش با اشاره به ثبت‌نام اینترنتی مدارس شاهد برای نخستین بار گفت: دانش‌آموزان پایه اول از ابتدای خرداد و دانش‌آموزان پایه هفتم از ابتدای تیر می‌توانند برای ثبت‌نام اینترنتی اقدام کنند.

کفراشی

 

 

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، محمدحسین کفراشی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: مدارس شاهد در سال 1365 به فرمان امام خمینی(ره) تاسیس شد و دوران طلایی و روبه صعودی را داشتند به گونه‌ای که تعداد این مدارس محدود بود و جامعه ایثارگران به صورت حداکثری تحت پوشش مدارس شاهد بودند.

وی افزود:‌در سال‌های اخیر تعداد مدارس شاهد افزایش یافت به گونه‌ای که از 950 مدرسه به 1365 مدرسه رسید و همین موضوع باعث شد تا در تعدادی از مدارس، شاهد افت کیفیت باشیم و پوشش جامعه هدف یعنی ایثارگران در این مدارس کاهش یافت.

مدیرکل دفتر امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش گفت:‌ در حال حاضر جامعه هدف ما در مدارس شاهد تمام ایثارگران یعنی فرزندان شهدا، آزادگان، جانبازان و رزمندگان دفاع مقدس هستند و در صورتی که پس از ثبت‌نام از این افراد،‌ ظرفیت مدارس خالی بود اقدام به ثبت‌نام از سایر افراد خواهیم کرد.

کفراشی ادامه داد:‌ سالانه 500 هزار نفر متقاضی ثبت‌نام برای ورود به پایه‌های اول ابتدایی، هفتم و اول متوسطه اول در مدارس شاهد هستند در حالی که ظرفیت این مدارس آماده پذیرش 100 تا 110 هزار نفر است.

وی با اشاره به این‌که امسال برای نخستین بار ثبت‌نام اینترنتی مدارس شاهد عملیاتی می‌شود، عنوان کرد:  اهداف مختلفی را از اینترنتی شدن ثبت‌نام دنبال می‌کنیم که پوشش حداکثری دانش‌آموزان جامعه هدف مهم‌ترین هدف است چرا که با انجام ثبت‌نام به صورت دستی شاهد اعمال برخی از نظرات شخصی بودیم و همین موضوع زمینه حضور برخی از خانواده‌های ایثارگران را در مدارس شاهد کاهش می‌داد و گاه 20 تا 30 درصد افراد خارج از ضوابط ثبت‌نام می‌شدند.

مدیرکل دفتر امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش گفت:‌با ثبت‌نام اینترنتی دیگر نیازی به حضور خانواده‌ها در مدارس نیست از سوی دیگر کاهش درگیری مدیران مدارس و نظارت بیشتر بر امر ثبت‌نام از سایر مزایای ثبت‌نام اینترنتی است. در سال‌های گذشته به صورت موردی از روند ثبت‌نام در مدارس شاهد بازدید می‌کردیم و در برخی از موارد مشاهده می‌شد که به بهانه‌های مختلف جامعه هدف یعنی ایثارگران را ثبت‌نام نمی‌کردند یا این‌که برای ثبت‌نام از آن‌ها شرط معدل تعیین می‌کردند در حالی که دانش‌آموزان عضو خانواده ایثارگران باید با هر معدلی در مدارس شاهد ثبت‌نام شوند.

کفراشی بیان کرد: در سال گذشته 28 هزار نفر ورودی پایه اول دبستان،‌ 38 هزار ورودی پایه هفتم و 37 هزار ورودی به پایه اول متوسطه اول داشتیم و امسال با توجه به این‌که به صورت موقت پایه اول از دوره متوسطه دوم را نداریم 65 هزار ظرفیت برای پذیرش دانش‌آموز در پایه اول ابتدایی و پایه هفتم داریم.

وی ادامه داد:‌ثبت‌نام دانش‌آموزان در پایه اول ابتدایی مدارش شاهد از اول خرداد آغاز شده و تا 15 خرداد ادامه دارد و در آخر خرداد نتایج قطعی از طریق سیستم به خانواده‌ها اعلام می‌شود همچنین ثبت‌نام دانش‌آموزان در پایه هفتم مدارس شاهد از اول تیر آغاز شده و تا 15 تیر ادامه دارد و نتایج قطعی نیز در آخر تیر از طریق سامانه اینترنتی اطلاع‌رسانی می‌شود.

مدیرکل دفتر امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش با اشاره به این‌که دانش‌آموزان برای ثبت‌نام در مدارس شاهد باید به نشانی اینترنتی sajamedu.ir مراجعه کنند،‌ گفت:‌ دانش‌آموزان پس از ورود کد ملی و سریال شناسنامه می‌توانند سایر مراحل ثبت‌نام را طی کنند همچنین اطلاعات مربوط به ایثارگری افراد در این سامانه موجود است که پس از طی مراحل ثبت‌نام به دانش‌آموز کد رهگیری ارائه می‌شود و پس از اعلام نتیجه قطعی، باید با ارائه مدارک لازم به مدرسه مراجعه کنند و در مدرسه مدارک دانش‌آموز با اطلاعاتی که در سیستم ارائه کرده است، چک خواهد شد تا تناقضی وجود نداشته باشد البته باید توجه داشت که ثبت‌نام میان پایه‌ها به صورت اینترنتی نیست.

وی در خصوص شهریه مدارس شاهد بیان کرد:‌ در مدارس شاهد برای کلاس‌های فوق برنامه شهریه دریافت می‌شود. در این مدارس 4 ساعت برنامه‌های مکمل علاوه بر برنامه‌های مدارس عادی داریم که هزینه آن را آموزش و پرورش پرداخت می‌کند اما اگر فوق برنامه‌ها بیشتر باشد خانواده‌ها باید هزینه آن را پرداخت کنند.

کفراشی ادامه داد: هزینه مدارس شاهد در دوره ابتدایی حداقل 300 هزار تومان و حداکثر 480 هزار تومان، دوره متوسطه اول حداقل 350 هزار تومان و حداکثر 550 هزار تومان و دوره متوسطه دوم حداقل 430 هزار و حداکثر 700 هزار تومان است که شهریه فرزندان شهدا و جانبازان 70 درصد به بالا را بنیاد شهید پرداخت می‌کند و برای جانبازان 50 تا 70 درصد،‌75 درصد هزینه توسط بنیاد شهید و 25 درصد توسط دانش‌آموز پرداخت می‌شود همچنین جانبازان 25 تا 50 درصد از 40 درصد تخفیف و جانبازان زیر 25 درصد نیز از 20 درصد تخفیف شهریه بهره‌مند می‌شوند.

وی اظهار داشت:‌سال گذشته 389 هزار دانش‌آموز در 335 هزار مدرسه شاهد تحصیل می‌کردند که از این تعداد 189 هزار نفر جزو جامعه هدف و 193 هزار نفر سایر افراد هستند به عبارتی 48 درصد دانش‌آموزان تحت پوشش مدارس شاهد از جامعه هدف یعنی خانواده ایثارگران بودند. همچنین 27 هزار دانش‌آموز در طرح پراکنده شاهد تحصیل می‌کنند، این تعداد دانش‌آموز از خانواده شهدا و ایثارگران هستند اما در مدارس عادی حضور دارند و آموزش و پرورش هفته‌ای دو ساعت برای آن‌ها مشاوره آموزشی،‌پرورشی و کلاس‌های تقویتی دارد به گونه‌ای که در سال تحصیلی گذشته 65 هزار ساعت نیرو به این دانش‌آموزان اختصاص دادیم.

 

 

 



این صفحه را به اشتراک بگذارید

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: