عملیات مرمت آرامگاه جد مقام معظم رهبری در تفرش آغاز شد
تاريخ : 23 / 2 / 1394برچسب:, | 2:30 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 

معاون میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی از آغاز مرمت و بازسازی امامزاده محمد (ع) محل دفن جد مقام معظم رهبری در شهرستان تفرش خبر داد.

 

 

 

علیرضا عزیزی روز چهارشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: 900 میلیارد ریال اعتبار برای مرمت گنبد دو پوش این اثر تاریخی در نظر گرفته شده است.

وی اظهار کرد: وجود تعدادی ترک و درز در گنبد و نمناکی آن سبب شد تا اقدامات مرمتی توسط کارشناسان با اولویت در دستور کار قرار گیرد.

وی توضیح داد: دیوار جانبی و آب انبار این امامزاده نیز نیاز به بازسازی دارد که به علت نداشتن اعتبار مرمت آن امسال انجام نخواهد شد.

عزیزی افزود: پس از پایان کار گنبد و در صورت دریافت اعتبارات تعمیر کف حجره ها و مقبره های داخل امامزاده، بندکشی اطراف محوطه و ایزوگام آن انجام می شود.

معاون میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی گفت: تعمیر و مرمت پشت بام و حجره ها پارسال انجام شده است.

عزیزی افزود: امامزاده محمد(ع) به سبب آثار نقاشی که با ضرب قلم انجام شده از آثار منحصر به فرد است که در آثار تاریخی ایران مشابه ندارد.

امامزاده محمد(ع) جد مقام معظم رهبری و محل دفن محمد بن حسن افطس بن علی اصغر بن امام زین العابدین (ع) و این بنای تاریخی در مرکز شهر تفرش واقع شده و دارای گنبدی دوپوش است.

اهالی بر این اعتقاد هستند که وی از نوادگان امام سجاد(ع) است و سلسله نسب امامزاده محمد بر طبق زیارتنامه داخل حرم که بر اساس دست خط مقام معظم رهبری تنظیم شده است: محمدبن حسن به حسین بن حسن الافطس بن علی اصغر بن امام زین العابدین(ع) ایشان جد مقام معظم رهبری حضرت آیت الله سیدعلی خامنه ای است.

شهرستان تفرش با 26 هزار نفر جمعیت در 85 کیلومتری شمال شرق اراک واقع شده است.

 



این صفحه را به اشتراک بگذارید

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: