گوشت مرغ سبز وارد بازارهای مهاباد شد
تاريخ : 22 / 1 / 1394برچسب:, | 8:36 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

مسوول واحد تولیدات دامی جهاد کشاورزی مهاباد گفت: گوشت مرغ سبز (بدون آنتی بیوتیک) برای نخستین بار در این شهرستان وارد بازار شد.

 

جعفر عیسی زاده روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در سال جاری سه واحد مرغداری گوشتی در این شهرستان تولید مرغ سبز را آغاز کرده و با موفقیت دوره پرورشی را به پایان رسانده اند.

وی اضافه کرد: با پایان دوره پرورش این گونه مرغ ها در مرغداری های مهاباد برای نخستین بار گوشت مرغ سبز تولیدی در این واحدها وارد بازار مصرف این شهرستان شده است.

عیسی زاده با بیان اینکه سیاست ها و برنامه های جهاد کشاورزی در راستای تولید مرغ بدون آنتی بیوتیک است، اظهار کرد: در واحدهایی که در این زمینه فعالیت می کنند تلاش می شود که مرغ های پرورش یافته بدون استفاده از آنتی بیوتیک دوره پرورشی خود را به پایان برسانند.

به گفته وی در این روش نوین شرایط نگهداری از مرغ برای تولید محصول سبز به گونه ای است که باید با مدیریت داخلی خوب و تامین تمامی امکانات سرمایشی و گرمایشی از بیمار شدن آنها جلوگیری کرد تا نیاز به آنتی بیوتیک نداشته باشد.

وی اضافه کرد: مرغ سبز یا مرغ فاقد آنتی بیوتیک هیچگونه باقیمانده دارویی نداشته و از سلامت و بهداشت کاملی برخوردار است.

مسوول واحد تولیدات دامی جهاد کشاورزی مهاباد ظرفیت تولید مرغ سبز در این شهرستان را در حال حاضر 127 هزار قطعه در هر دوره پرورشی عنوان کرد و افزود: طول هر دوره تولید مرغ سبز 45 تا 60 روز است و در هر دوره بیش از 280 تن گوشت مرغ سبز وارد بازار می شود.

رییس شبکه دامپزشکی مهاباد نیز با تایید ورود گوشت مرغ سبز به بازارهای این شهرستان گفت: تولید گوشت مرغ سبز بر اساس دستورالعمل های سازمان دامپزشکی صورت می گیرد.

بایزید حسن پور افزود: بر اساس این دستورالعمل مرغداری های که گوشت سبز تولید می کنند، در هر دوره تولید باید در سه مرحله مختلف توسط کارشناسان این شبکه مورد آزمایش قرار گیرند.

وی اضافه کرد: گوشت این نوع مرغ نیز به دو صورت منجمد و کشتار روز و در بسته های سبز رنگ در بازار مصرف عرضه می شود.

در حال حاضر 74 واحد مرغداری گوشتی فعال به ظرفیت یک میلیون و 570 هزار قطعه در مهاباد وجود دارند که سالانه بیش از 14 هزار تن گوشت تولید و روانه بازار مصرف می کنند.

شهرستان مهاباد با بیش از 215 هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی و 116 کیلومتری مرکز استان واقع شده است.

 

 



این صفحه را به اشتراک بگذارید

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: