دید و بازدیدهای نماینده ولی فقیه در ارتش با سربازان/ از دهلاویه تا صفر مرزی
تاريخ : 2 / 1 / 1394برچسب:, | 10:9 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

یک روز با حجت الاسلام آل هاشم؛

دید و بازدیدهای نماینده ولی فقیه در ارتش با سربازان/ از دهلاویه تا صفر مرزی

دید و بازدیدهای نماینده ولی فقیه در ارتش با سربازان/ از دهلاویه تا صفر مرزی

سربازان پایگاه‌های چزابه، فکه اصلی و گردان‌های مرزی را دیدم که با دیدن نماینده مقام معظم رهبری در ارتش جان تازه‌ای گرفتند تا در راستای اعتلای نظام و تحقق دغدغه‌های فرماندهی معظم کل قوا با اتکا به توانمندی‌های بالقوه و توجه به ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی گام های ارزنده‌ای بردارند.

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس اعزامی به مناطق عملیاتی جنوب کشور، دهلاویه سرزمین مردان جنگ های نامنظم و یادمان وزیر مدبر و حکیم دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح شهید مصطفی چمران حال و هوای خاصی داشت. تا به حال این همه استقبال، بغض پنهان در گلو و تجدید پیمان عشاق با دلاورمردان عرصه صیانت از اقتدار و شهادت طلبی و عرصه تقابل با منافقین ندیده بودم.

پس از ادای احترام به مقام شامخ این بزرگواران و تجلیل از این تلاش‌ها و حماسه‌آفرینی‌ها به سمت چزابه رهسپار شدیم. در راه حرکت به سمت چزابه دیدن برخی از صحنه‌ها یک حالت حزن و اندوهی ایجاد می‌کند؛ چرا که هنوز مناطقی وجود دارند که از حالت جنگی خارج نشده و هنوز رنگ و لعاب آن حماسه آفرینی‌ها را دارد.

حجت‌الاسلام و المسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش به همراه جمعی از فرماندهان و مسئولین مستقر در استان خوزستان به شهدای این منطقه ادای احترام کردند. در جریان این بازدید تئاتر آیینی دفاع مقدس تحت عنوان "محرم 59" ویژه حماسه‌آفرینی‌های سوسنگرد، دهلاویه و چزابه به نمایش درآمد و یکی از پیشکسوتان عرصه جهاد و شهادت هم این عملیات های شجاعانه را روایت کرد.

پس از چزابه جاده فکه پیش رو بود؛ پایگاه پرچم نزدیک‌ترین پایگاه مرزی به عراق است که سربازان تلاشگر ارتش جمهوری اسلامی به همراه فرماندهان خود از مرزهای جمهوری اسلامی صیانت می‌کنند و رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با اهداء عیدی از این تلاش ها تقدیر کرد.

حجت الاسلام آل هاشم با آن ها عکس یادگاری گرفت. این اتفاق افتاد و انگار سربازان جان تازه‌ای برای ادامه خدمت گرفتند.

در جاده فکه قرار گرفتیم؛ در مسیر پاسگاه مرزی صفریه جایی که عراق از ابتدای جنگ سینه به سینه با تیپ 3 لشکر 92 زرهی ارتش به نبرد پرداخت. شهید مخبری فرمانده قهرمان و یارانش برای فتح چزابه تا تپه های الله اکبر پیش رفتند و این موقعیت را از دشمن بازپس گرفتند.

در کنار یادمان شهید آوینی و شهدای گردان حنظله جایی که تخریب‌چی‌های قهرمان ما در کانالی اسیر شدند و تا آخرین لحظه هم از مجاهدت دست برنداشتند و به مقام والای شهادت نایل آمدند. پایگاه 386 روبروی خاک عراق را دیدیم که نماینده ولی فقیه در ارتش برای تبریک سال نو و خسته نباشید به سربازان با فرمانده جوان این پایگاه هم کلام شد و از او به خاطر نظم و انسجام موجود در این فضای نظامی و آرایش مناسب سربازان تقدیر و تشکر کرد.

پایگاه 382(گردان 799) جایی بود که هنوز آثار رزمندگان والفجر مقدماتی در سنگرهای سیمانی آن موجود است. چرا که مسئولین تفحص، شهدای این عملیات را در این موقعیت پیدا می کنند. در ادامه این مسیر ضمن تجلیل از سربازان نمونه ارتش به پایگاه 381 که به گردان خط شکن در دفاع مقدس معروف است و در اوایل جنگ مأمن منافقین بوده که از این رو مردم منطقه آن را به نام "مریم" نیز می شناسند.

این یگان در جنگ تحمیلی در دست منافقین بوده و مسعود و مریم رجوی خائن برخی از اسناد جنگی را به دستور ابوالحسن بنی صدر خائن در اختیار صدام و شورای عالی دفاع عراق قرار می‌دادند. در این پایگاه استقرار پیدا کردیم و ضمن صرف ناهار از عوامل نمونه این یگان نیز تقدیر به عمل آمد.

در پایان این بازدیدها حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم با مسئولین، سربازان و عوامل رسانه ای عکس یادگاری گرفت و منطقه فتح المبین را به یاد جانبازی‌ها و در ادامه ایثارگری‌های آن مردان بی ادعا در رأس آن ها شهید صیاد شیرازی ارج نهادیم.

بازدید از یادمان های معروف و استقبال پرشور مردم ولایتمدار و غیور ایران اسلامی این پیام را مخابره می‌کند که در سال 94 می توانیم به این پیشرفت‌ها و توسعه‌ها در عرصه‌های مختلف علمی، فرهنگی و سیاسی در سطح داخلی و بین المللی خاصه مذاکرات هسته ای دست یابیم.

حقیقتاً برای من به عنوان عضو کوچکی از اصحاب رسانه با گپ و گفت میدانی با مردم شهیدپروری که به سفر سرزمین های نور آمده بودند این هدف را از تجدید پیمان‌ها و تجلیل‌ها از مقام والای شهدا دارند که راه آن مردان بی ادعا را بپیمایند تا پرچم ولایت در اقصی نقاط جهان به اهتزاز درآید.

مقاومت، ایثار و از خودگذشتگی پیام‌هایی بود که مردم در این دید و بازدیدها به جهان می دهند که در ایام نوروز به جای گردش‌ها و تفریح‌های مادی به این یادمان‌ها و مناطق عملیاتی آمدند تا بگویند شهدا شعور مرموزی هستند که تا ابد زنده هستند.

مجتبی برزگر

 

 



این صفحه را به اشتراک بگذارید

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: