آل‌هاشم: مقام معظم رهبری ازجمله شخصیت‌های برجسته جهان اسلام است
تاريخ : 18 / 12 / 1393برچسب:, | 7:46 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش گفت: مقام معظم رهبری از جمله شخصیت‌های برجسته و ممتاز جهان اسلام و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هستند که تأثیرات سازنده و ماندگاری در تاریخ معاصر ایران و جهان بر جای گذاشته‌اند.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم در همایش تبیین الگوی فرماندهی مطلوب از منظر فرماندهی معظم کل قوا که در دانشگاه افسری امام علی (ع) نیروی زمینی ارتش برگزار شد، گفت: مقام معظم رهبری از جمله شخصیت‌های برجسته و ممتاز جهان اسلام و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هستند که به واسطه ایفای نقش در سطوح مختلف و گوناگون مدیریتی و رهبری، تأثیرات سازنده و ماندگاری در تاریخ معاصر ایران و جهان بر جای گذاشته‌اند.

وی در ادامه افزود: معظم له به رغم برجستگی‌های علمی، شخصیتی و روحانی، تسلط بسیار زیادی بر امور نظامی و نیروهای مسلح دارند که از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی در راستای تقویت ساختار و اقتدار نیروهای مسلح تلاش نموده‌اند و در سمت‌هایی مانند نماینده امام خمینی(ره) در شورای عالی دفاع، نماینده امام(ره) در ارتش، فرمانده جنگ‌های نامنظم، رئیس شورای عالی دفاع و تأثیرگذار در تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نقش آفرینی کرده‌اند.

نماینده ولی فقیه در ارتش تصریح کرد: به واسطه حضور مستمر حضرت امام خامنه‌ای(مد ظله العالی) در میادین جنگ و دفاع مقدس، ایشان درک عمیق و گسترده‌ای از ساختار و عملکرد نیروهای مسلح کسب کرده‌اند و احاطه ایشان بر امور نظامی و درک معظم‌له از ضرورت‌های نیروهای مسلح باعث شده جمهوری اسلامی ایران با فائق آمدن بر مشکلات و عبور از بحران‌ها و تهدیدهای نظامی، توان دفاعی خود را افزایش داده، جایگاه شایسته‌ای را در میان ملت‌ها و دولت‌ها به خود اختصاص بدهد و به عنوان کشوری تعیین کننده در تحولات منطقه شناخته شود.

وی در ادامه به بیان ویژگی‌های یک فرمانده مسلمان از منظر مقام معظم رهبری پرداخت و گفت: الگوی اندیشه‌های دفاعی فرماندهی معظم کل قوا بر معنویت و ارزش‌های الهی استوار است. لذا ایشان می‌فرمایند یک فرمانده ارتش اسلام باید با ایمان بوده و دارای بصیرت، احساس مسئولیت و نگاه بلند مدت باشد.

آل‌هاشم ویژگی‌های فرماندهی مطلوب از منظر فرماندهی معظم کل قوا را ایمان، معنویت، اراده، صبر، استقامت، توکل به خدا، خودسازی، داشتن روحیه فداکاری و ایثار، رفتار محترمانه با زیردستان، هدایتگری و رهبری، قانونمداری و انضباط، مسئولیت‌پذیری و خستگی ناپذیری برشمرد.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در ادامه با بیان این‌که «یکی از اقدامات اساسی و راهبردی لازم در افزایش توانمندی‌های نیروهای مسلح، بهره گیری از تفکرات و اندیشه‌های دفاعی و نظامی فرماندهی معظم کل قوا در برنامه‌ریزی‌های آینده است» افزود: در این زمینه در سال‌های اخیر اقدامات سازنده و برنامه ریزی‌های مختلفی در ترویج دیدگاه‌های مقام معظم رهبری صورت گرفته که نقش مهمی در بسط و گسترش اندیشه‌های معظم له داشته است.

آل‌هاشم افزود: با بررسی اندیشه‌های دفاعی و نظامی مقام معظم رهبری در زمینه فرماندهی مشاهده می‌شود دیدگاه‌های ایشان برگرفته از آموزه‌های دینی و تفکرات پیامبر اکرم(ص) و امام علی (ع) می‌باشد لذا از نظر مقام معظم رهبری اقتدار می‌بایست مبتنی بر معنویت و ارزش‌های اسلامی باشد.

وی در پایان گفت: انتظار می‌رود با برگزاری اینگونه همایش‌ها، زمینه نهادینه سازی هر چه بیشتر افکار مقام معظم رهبری در نیروهای مسلح و ارتش جمهوری اسلامی ایران را فراهم کنیم.

 



این صفحه را به اشتراک بگذارید

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: