جزییات کاهش سهمیه سوخت خودروهای دیزلی، وانت بارها و تاکسی های برون شهری
تاريخ : 26 / 11 / 1393برچسب:, | 1:8 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

معاون نوسازی ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور، جزییات کاهش سهمیه سوخت خودروهای دیزلی، وانت بارها و تاکسی های برون شهری را که از ابتدای اسفندماه سال جاری عملیاتی می شود، تشریح کرد.

به گزارش ایرنا، حسین هاشمی روز یکشنبه در نشست خبری با تشریح جزییات تغییر سهمیه برخی خودروها، اظهار داشت: وانت بارها با وجود اینکه تنها 15 درصد ناوگان خودرویی کشور را به خود اختصاص می دهند، اما حدود 30 درصد سوخت کشور را مصرف می کنند.

وی با اشاره به مصوبه ستاد هدفمندی یارانه ها برای کاهش 5 میلیون لیتر میزان مصرف وانت بارها، گفت: پس از ارایه فراخوان های متعدد برای شناسایی وانت بارهای فعال در حمل ونقل عمومی، از مجموع 2 میلیون و 200 هزار وانت بار تعداد 950 وانت بار ثبت نام نکردند.

معاون نوسازی ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور ادامه داد: بر این اساس، سهمیه وانت بارهای ساماندهی نشده از اول اسفندماه به سهمیه عادی 60 لیتری تغییر می کند.

هاشمی با بیان اینکه از ابتدای اسفندماه فراخوان مجددی برای ثبت نام وانت بارها اعلام می شود که همه وانت بارهای ملزم به ثبت نام در آن هستند، اظهار داشت: وانت بارهایی که سهمیه سوخت آنها به سهمیه عادی تغییر می کند می توانند در اسفندماه اقدام به ثبت نام کنند تا پس از طی مراحل قانونی، سهمیه حمایتی آنها از ابتدای فروردین سال 94 مجددا برقرار شود.


** کاهش سهمیه تاکسی های برون شهری از 900 به 750 لیتر

معاون نوسازی ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور در خصوص ساماندهی کارت سوخت تاکسی های برون شهری نیز گفت: بر اساس مصوبه ای که از گذشته وجود داشت قرار بود که به طور موقت، میزان سهمیه تاکسی های برون شهری 20 درصد افزایش یابد، اما این مصوبه موقتی، پایدار ماند و این تاکسی ها سهمیه مازاد دریافت می کردند.

هاشمی با بیان اینکه 30 هزار تاکسی برون شهری کارت سوخت دریافت کرده اند، افزود: بر این اساس تصمیم گرفته شده است که سهمیه این تاکسی های برون شهری نیز از ابتدای اسفندماه به وضعیت سابق بازگردد.

وی گفت: سهمیه سوخت تاکسی های بنزین سوز از 900 لیتر به 750 لیتر و سهمیه سوخت تاکسی های دوگانه سوز برون شهری نیز از 900 لیتر به 500 لیتر کاهش می یابد.


**کاهش سهمیه خودروهای دیزلی

معاون نوسازی ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور در ادامه با تشریح جزییات کاهش سهمیه خودروهای دیزلی، گفت: طبق بررسی های انجام شده، بیش از 90 درصد خودروهای دیزلی، کمتر از 80 درصد سهمیه روزانه گازوییل خود را مصرف می کنند.

هاشمی اظهار داشت: بر اساس مصوبات جدید، سهمیه خودروهای دیزلی زیر 10 تن از روزانه 60 لیتر به 50 لیتر و خودروهای دیزلی 10 تا 20 تن از 180 لیتر در روز به 144 لیتر کاهش می یابد.

وی افزود: سهمیه خودروهای دیزلی 20 تا 30 تن از 250 لیتر در روز به 200 لیتر و خودروهای دیزلی 30 تا 40 تن از 300 لیتر در روز به 240 لیتر و خودروهای دیزلی 40 تا 50 تن از 250 لیتر در روز به 240 لیتر کاهش پیدا می کند.

معاون نوسازی ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور خاطر نشان کرد: همچنین برای کارایی بیشتر خودروهای گازوییل سوز تصمیم گرفته شده است که زمان حق برداشت این خودروها از 2 به 3 روز افزایش یابد.

 



این صفحه را به اشتراک بگذارید

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: