تکذیب خبر صدور مجوز تکخوانی زنان
تاريخ : 12 / 11 / 1393برچسب:, | 5:37 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

دفتر موسیقی معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسخ به برخی گزارش‌ها و اخبار مبنی بر صدور مجوز آلبوم تک خوانی زن جوابیه‌ای صادر کرد.

متن جوابیه به شرح ذیل است:

آلبوم «تو را‌ای کهن بوم دوستت دارم» در واقع آلبوم همخوانی  با صدای استاد محسن کرامتی، استاد برجستهٔ آواز و ردیف‌دان موسیقی دستگاهی ایران، از هنرمندان خوشنام ومتعهد موسیقی ایران و خانم نوشین طافی است.

این اثر در قالب موسیقی سنتی با اشعار و موسیقی وزین بوده که در شوراهای شعر و موسیقی دفتر که متشکل از اساتید و نخبگان متعهد و ارزشی انقلاب اسلامی هستند، بررسی و مورد تأیید قرار گرفته است.

بر اساس ضوابط  که از بدو تاسیس دفتر موسیقی تا‌کنون به آن عمل شده است، هیچ‌ منع قانونی برای صدور مجوز آثاری که همخوانی زن و مرد دارند، وجود ندارد و پس از طی مراحل قانونی طبق روال مجوز انتشار برای این‌ قبیل آثار نیز صادر می‌ شود. 

بنابراین اثر مذکور به دفعات در واحد تطبیق بررسی شده و بر اساس مستندات موجود در پرونده پس از اصلاحات مورد نظر دفتر موسیقی، نمونه نهایی با رعایت کلیه ضوابط و مقررات، به درستی و صحت اجازه انتشار دریافت کرده است.

پس از انتشار آثار نیز کار‌شناسان واحد تطبیق دوباره  بررسی‌های تطبیقی را انجام خواهند داد و در صورت عدم تطبیق با نمونه صوتی ثبت شده در دفتر برخوردهای قانونی با متخلف صورت خواهد گرفت.

این دفتر باردیگر بر این نکته تأکید می‌کند که تا‌کنون هیچ مجوز تک‌خوانی بانوان شامل آلبوم صوتی یا اجرای صحنه‌ ای، مگر در موارد کنسرت ویژه بانوان صادر نکرده است.



این صفحه را به اشتراک بگذارید

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: