مکاتبه مجدد مرجع قضایی با صداوسیما درباره ممنوعیت تبلیغ محصولات «تبرک»
تاريخ : 22 / 10 / 1393برچسب:, | 1:55 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

سید مرتضی بختیاری

معاون سیاسی امنیتی دادستان کل کشور از مکاتبه مجدد مرجع قضایی با صداوسیما درباره ممنوعیت تبلیغ محصولات تبرک خبر داد.

به گزارش خبرنگار قضایی خبرگزاری تسنیم، بعد از اعلام تخلفات رخ داده از سوی مجموعه پدیده، حدود یک ماه قبل دادستان عمومی و انقلاب مشهد طی نامه کتبی از دادستان کل کشور درخواست کرد با توجه به اینکه پرونده شرکت پدیده شاندیز، تبرک و پردیسبان در شعبه 904 بازپرسی مشهد در حال رسیدگی است، از تبلیغ این شرکت‌ها جلوگیری به عمل آید.

بر اساس این نامه دادستان مشهد درخواست کرد که دادستان کل کشور به سازمان صدا و سیما و وزارت راه و شهرسازی برای فرودگاه‌ها و راه‌آهن‌ها و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در رابطه با روزنامه‌ها ابلاغ و درخواست کند که هر گونه انتشار آگهی تبلیغاتی یا تجاری در رابطه با این 3 شرکت تا اطلاع ثانوی ممنوع باشد و پس از تعیین تکلیف پرونده قضایی تدبیر بعدی اعلام شود.

به گفته معاون سیاسی امنیتی دادستان کل کشور که در تاریخ 10 دی ماه و در گفت وگو با تسنیم مطرح شد، عین همین مطلب را دادستان کل کشور دستور داد و طی نامه کتبی از ریاست صدا و سیما، وزیر راه و شهرسازی و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی این مورد را خواستار شد اما این ممنوعیت از سوی صداوسیما در مورد محصولات تبرک اجرایی نشد و تبلیغات آن همچنان ادامه دارد.

سیدمرتضی بختیاری معاون دادستان کل کشور در گفت وگو با خبرنگار قضایی خبرگزاری تسنیم در پاسخ به این سوال که آیا صداوسیما می تواند با توجیهاتی از جمله اجرای قرارداد فیمابین با این مجموعه ها از اجرای دستور قضایی دادستانی کل کشور خودداری کند؟ اظهار داشت: اگر حکم دادستانی کل کشور در این زمینه اجرا نشده باشد، دادستانی مشهد موضوع را منعکس می کند.

وی با بیان اینکه ظاهرا حکم دادستانی مشهد که از طریق دادستانی کل کشور به صداوسیما اعلام شد، اجرا شده است، ادامه داد: اما حسب اعلام دادستانی مشهد در خصوص محصولات تبرک، دوباره تبلیغات انجام شده است که مکاتبه مجدد با صداوسیما انجام شده است که ان شاءالله جلوگیری خواهد شد.

معاون سیاسی امنیتی دادستان کل کشور در پاسخ به این سوال که با توجه به گستردگی اقدامات مجموعه پدیده در سطح کشور، آیا احتمال احاله این پرونده به دادگستری تهران برای رسیدگی وجود دارد یا خیر گفت: فعلا چیزی در این زمینه به دادستانی کل کشور منعکس نشده است؛ دادستانی مشهد همچنان در حال انجام تحقیقات است و اگر موردی را در این زمینه منعکس کند، در دادستانی کل کشور قطعا درباره آن تصمیم‌گیری می‌شود.

 

 



این صفحه را به اشتراک بگذارید

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: