مجوز پرواز شبانه هلی‌کوپترها صادر شد
تاريخ : 22 / 10 / 1393برچسب:, | 1:34 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

بالگرد R44

مدیرکل دفتر نظارت بر عملیات هوانوردی سازمان هواپیمایی گفت: با تدوین مقررات پرواز هلی‌کوپترها در شب (Night VFR) از این پس هلی‌کوپترها می‌توانند در زمینه امدادرسانی و مأموریت‌های خاص در شب پرواز کنند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از سازمان هواپیمایی کشوری، سعید اکبری اظهار کرد:‌ به‌دلیل نبود مقررات داخلی هوانوردی تاکنون عملیات پرواز هلی‌کوپترها در ایران فقط در روز صورت می‌گرفت.

وی افزود: ضوابط پرواز هلی‌کوپترها در شب و روز متفاوت است و در انکس 2 و 11 ایکائو و نشریه اطلاعات هوانوردی (AIP) نیز مقررات به‌صورت کامل ذکر شده است.

وی یادآور شد: به همین دلیل دفتر نظارت بر عملیات هوانوردی پس از بررسی و اقدامات کارشناسی، و با برگزاری جلسات مشترک با خلبانان منتخب هلی‌کوپتر، شرکت‌های مربوطه و دیگر دفاتر سازمان، مقررات مربوط به پروازهای روز و شب هلی‌کوپترها در شرایط (VFR) را تدوین و به شرکت‌های بهره‌بردار ابلاغ کرد.

مدیر کل دفتر نظارت بر عملیات هوانوردی سازمان هواپیمایی کشوری، در پایان یادآور شد: در این مقررات حداقل میزان دید زمینی، حداقل سقف ابر و دیگر الزامات پرواز شب هلی‌کوپترها در فضاهای مختلف ذکر شده است.



این صفحه را به اشتراک بگذارید

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: