مترو به فرودگاه مهرآباد می‌رسد
تاريخ : 19 / 10 / 1393برچسب:, | 1:55 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 
مدیرکل فرودگاه مهرآباد: متروی فرودگاه از دو سال پیش تقریباً تعطیل شده بود اما تلاش کردیم با برگزاری جلسات ‌با مسئولان متروی تهران، تکمیل این پروژه را تسریع کنیم.
به گزارش مشرق، مدیرکل فرودگاه مهرآباد از سامان‌دهی چرخ‌های حمل بار مسافر در مهرآباد و دریافت مبلغی به عنوان ودیعه خبر داد و اعلام کرد: در راستای آسایش مسافران، مترو تا اوایل سال ۹۴ به فرودگاه مهرآباد متصل و در فاز یک این پروژه ‌‌دو ایستگاه مترو احداث می‌شود.

علی رستمی با بیان اینکه مسئولیت نگهداری، ساماندهی و تأمین‌ تجهیزات و خدمات مرتبط با عملیات هوانوردی بر عهده شرکت فرودگاه‌‌ها کشور است، بیان کرد: در فرودگاه مهرآباد در ‌بخش‌های تسهیل، روان‌سازی و ساماندهی، فعالیت‌هایی ‌انجام شده است.

وی با بیان اینکه فعالیت‌‌ها در دو بخش بخش نرم‌افزاری و سخت‌افزاری است، گفت: ‌فعالیت‌‌های نرم‌افزاری‌ هزینه چندانی نداشت و با اصلاح‌ روش‌ها و رویکردها بدون هزینه برخی روان‌سازی‌‌ها انجام شد. ‌از آن جمله می‌توان به پیاده‌سازی طرح ترافیک در فرودگاه مهرآباد، ساماندهی چرخ‌های حمل بار، ساماندهی خدمات فرودگاهی نظیر بسته‌بندی‌ و ساماندهی تاکسی‌های فرودگاه اشاره کرد.

اتصال متروی تهران به فرودگاه مهرآباد تا ابتدای ۹۴/ فاز اول احداث ۲ ایستگاه

رستمی با ‌اشاره به برنامه‌ریزی برای اتصال مترو به فرودگاه مهرآباد، اظهار داشت:‌ ‌متروی فرودگاه از دو سال پیش تقریباً تعطیل شده بود اما تلاش کردیم با برگزاری جلسات ‌با مسئولان متروی تهران، تکمیل این پروژه را تسریع کنیم.

مدیرکل فرودگاه مهرآباد ادامه داد: در حال حاضر فعالیت‌های اجرای پروژه آغاز شده‌ و به صورت شبانه‌روزی در حال اجرا است، تلاش می‌کنیم طبق وعده مسئولان مترو ‌تا اوایل سال ۹۴ پروژه اتصال فرودگاه مهرآباد به متروی تهران عملیاتی شود.

وی بیان کرد:‌ در فاز یک این پروژه ‌‌دو ایستگاه مترو احداث می‌شود، ایستگاه اول مقابل ترمینال‌های یک و دو و ایستگاه دوم روبروی ترمینال‌های چهار و ۶ احداث خواهد شد.

مدیرکل فرودگاه مهرآباد با بیان اینکه یک ایستگاه زیرزمینی هم در سه راه جاده مخصوص کرج خواهیم داشت، اضافه کرد: در آینده به تعداد ایستگاه‌ها افزوده خواهد شد‌.

سامان‌دهی چرخ‌های حمل بار مسافر

رستمی در توضیح علت دریافت وجه از مسافران در قبال ارائه چرخ‌های حمل بار، اظهار داشت: از چندی پیش برنامه‌ریزی کردیم ‌چرخ‌های حمل بار را سامان‌دهی کنیم.

مدیرکل فرودگاه مهرآباد با تأکید بر اینکه استفاده از چرخ‌های حمل بار برای مسافران در فرودگاه رایگان است، افزود: برنامه‌ریزی کردیم در راستای ساماندهی محل این چرخ‌ها، مبلغ ۱۰ هزار ریال به عنوان ودیعه از مسافر در ترمینال دریافت شود و سپس مسافر پس از خالی کردن بار خود چرخ را به محل دپوی چرخ‌ها تحویل داده و ۱۰ هزار ریال خود را پس بگیرد.

وی با بیان اینکه در این باره اطلاع‌رسانی در فرودگاه انجام شده است، اظهار داشت: در همه دنیا بسته به واحد پول آن کشور رقمی بابت چرخ‌های حمل بار از مسافر دریافت می‌شود تا چرخ آزاد شده و بار مسافر روی آن قرار گیرد و بعد به هنگام تحویل چرخ، این پول پس داده می‌شود.

مدیرکل فرودگاه مهرآباد افزود: با دریافت این یک‌هزار تومان ودیعه، یک قبض صادر می‌شود و مسافر پس از خالی کردن بار خود، چرخ را در ۸ محل دپو که در مکان‌های مختلف فرودگاه تعبیه شده است، تحویل داده و مبلغ پرداختی خود را با ارائه قبض، پس می‌گیرد.

رستمی بیان کرد: البته در ساماندهی نرم‌افزاری، هزینه کارگر برای یک بار حمل بار مسافر ۴۰ هزار ریال است که توسط مسافر پرداخت می‌شود.
 
 


این صفحه را به اشتراک بگذارید

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: