اکرمی در گفتگو با مهر: حمله به منزل شیخ عیسی‌قاسم موجب اتحادبیشتر مردم بحرین و روحانیت می‌شود

پایگاه خبری عقاب نیوز :

رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری گفت: دولت بحرین با حمله به منزل شیخ عیسی قاسم قصد تهدید مردم را داشت؛ اما باید بداند که اینگونه رفتارها موجب اتحاد بیشتر مردم و روحانیون می شود.

حجت الاسلام سید رضا اکرمی در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به حمله نیروهای آل خلیفه به منزل شیخ عیسی قاسم، اظهار داشت: مدتی است که کشور بحرین با مشکلاتی رو برو شده و از زمانی که عربستان سعودی به این کشور نیرو اعزام کرده است مردم در تنگنای شدیدی برای اظهارعقیده و تصمیم گیری قرار گرفتند که در اعتراض به این روند انتخابات بحرین با استقبال اندک مردم مواجه شد.

وی ادامه داد: با عدم شرکت مردم بحرین در انتخابات، دولت بحرین که علت اصلی این عدم حضور را روحانیون و علمای این کشور می دانست، با حمله به منزل شیخ عیسی قاسم قصد تهدید مردم را داشت؛ اما باید بداند که اینگونه رفتارها موجب اتحاد بیشتر مردم و روحانیون می شود.

رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: مردم بحرین باید با هدایت روحانیت و با منطق و مقاومت، دولت آل خلیفه را وادار به احترام گذاشتن به عقاید و تفکرات اکثریت جامعه کند.

وی همچنین با اشاره به گسترش افراطی گری در منطقه گفت: پیامبر گرامی اسلام در حدیثی می فرماید: "دو نفر پشت من را می شکنند. یکی دانایی که حرمت شناس نیست و به علم و اعتقاداتش عمل نمی کند و دوم نادانی که آگاهی ندارد و با تعصب و جهالت کارشکنی می کند" و امروز گروه های تکفیری منطقه از همین افراد نادانی هستند که با ناآگاهی و جهالت خود و با نام اسلام و دین به جان مسلمین افتاده اند.

اکرمی ریشه این گروه های تکفیری را استکبار دانست و گفت: این افراد نادان ابزار دست و ملعبه آمریکا و انگلیس و ارتجاع عرب شده اند و این کشورها از سادگی و اعتقادات این افراد استفاده می کنند. یکی به آنها سلاح، دیگری پاسپورت و آموزش می دهد و این بلایا را در خاورمیانه به وجود آورده اند.

وی با تاکید براینکه روزی فراگیری این گروه های تکفیری بلای جان استکبار خواهد شد، گفت: در اخبار می خواندم که یک داعشی از بمبئی هند آمده ترکیه از آنجا به سوریه رفته و از سوریه در پوشش زائر وارد عراق شده و در فلوجه 52 نفر را سر بریده است و بعد به وی ماموریت داده اند به کشور خود برگردد و این ماموریت وحشیانه را در هند دنبال کند.

رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: امروز کشورهای غربی برای رسیدن به منافع خود در منطقه با هدف سرکوب حکومت های مخالف سیاست هایشان و جلوگیری از وحدت دنیای اسلام از گروههای تکفیری حمایت های مادی و آموزشی می کنند و در کشورهای خود دم از حقوق بشر می زنند؛ لذا بیداری دنیای اسلام در برابر سیاست های استکبار ضروری است.

 

 



این صفحه را به اشتراک بگذارید

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: