تروریست‌ها 50 آیه قرآن را تحریف کردند
تاريخ : 26 / 8 / 1393برچسب:, | 2:20 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

شوقی علام، مفتی اعظم مصر اعلام کرد: جریان‌های تروریستی ۵۰ آیه قرآنی را به اشتباه تفسیر کردند تا بتوانند توجیهی شرعی برای خشونتی که انجام می‌دهند، پیدا کنند.

به گزارش مشرق، پایگاه اطلاع‌رسانی «الیوم السابع» نوشت: «شوقی علام»، مفتی مصر با اعلام این مطلب گفت: جریان‌های تروریستی برای توجیه خشونتی که آن‌ها در پیش گرفته‌اند، 50 آیه از قرآن کریم را به اشتباه تفسیر می‌کنند.

وی که روز گذشته، 25 آبان، در وزارت امور جوانان در حضور جمعی از جوانان مصری سخنرانی می‌کرد، افزود: جریان‌های تروریستی در فهم خود از دین دارای مشکل جدی هستند.

شوقی علام تصریح کرد: قرآن کریم وسنت نبوی دو اصل اساسی هستند و تعامل با آن‌ها باید  با توجه به تفسیر علمای متخصص صورت گیرد و ابعاد تربیتی بزرگی دارند که از طریق علمای دین منتقل می‌شوند و همین تأثیرات باعث اعتقاد به این امر شده که یک ماه همنشینی با علما مفیدتر از یک سال مطالعه است.

مفتی اعظم مصر به مسئله برده‌داری اشاره و تأکید کرد: در زمان ظهور دین مبین اسلام مسئله برده‌داری بخشی از ساختار اجتماعی جامعه آن زمان بود.

وی در ادامه اظهار داشت: دین اسلام برای اینکه در مواجهه با آداب و رسوم جامعه قرار نگیرد انسان‌ها را به صورت جزئی از بردگی رها ساخت، و آنها را با حق انسان‌بودن همه شهروندان به طور مساوی آشنا واعلام کرد که تفاوت‌های اجتماعی ساختگی هستند.

شوقی علام گفت: غلو در دین و تندروی در پایبندی به آموزه‌های دینی نشان‌دهنده اسلام واقعی نیست.

وی افزود: این گونه تندروی‌ها در زمان پیامبر گرامی اسلام (ص) نیز وجود داشت ولی هیچگاه رسول اکرم آنها را تأیید نکردند، زیرا از دیدگاه اسلام انسان‌ها حق دارند از زندگی خود لذت ببرند.

شوقی علام اظهار کرد: همه ارزش‌ها و اصول به دنبال تحقق یک هدف واحد هستند. تحقق مصلحت انسان در دنیا و آخرت هدف همه ارزش‌ها است و در واقع این مصلحت در پیروی انسان از دین محقق می‌شود.

 



این صفحه را به اشتراک بگذارید

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: