لغو مجوز واگذاری معدن به همسر یکی از مدیران دولتی با دستور وزیر
تاريخ : 21 / 8 / 1393برچسب:, | 11:13 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

مدیر عامل ایمیدرو از لغو مجوز واگذاری معدن به همسر یکی از مدیران دولتی با دستور وزیر صنعت خبردادو گفت: مشکل فاینانس چین هنوز برطرف نشده است.

 مهدی کرباسیان درباره لغو مجوز واگذاری یک معدن سنگ آهن به نام همسر یک مدیر دولتی در دولت هشتم، اظهارداشت:سازمان ایمیدرو پس از طرح پرسش یکی از نمایندگان در دلایل واگذاری این معدن به یک فرد  جلسه ای مبارزه با مفاسد اقتصادی طبق دستور معاون اول رئیس جمهور برگزار و نماینده این سازمان هم در آن حاضر شد .
وی با اشاره به اینکه اعلام شکایت خود را هم به دادگاه  برای این واگذاری غیر قانونی کرده ایم، افزود: خوشبختانه دو روز گذشته آقای وزیر صنعت ، معدن و تجارت دستور صریحی را برای لغو مجوز این معدن را صادر کرده اند.
مدیر عامل ایمیدرو در پاسخ به این پرسش که فعالان معدن معتقدند سهم بخش معدن در اقتصاد 6 درصد است اما چرا وزارت صنعت قائل به سهم 1 درصدی این بخش بوده و همین امر باعث می شود تا در بودجه سهم اندکی به این بخش اختصاص پیدا کند، گفت: سهم معدن در تولید ناخالص ملی کشور حدود 1 درصد است اما در مجموع باید بگویم سهم معدن و صنایع معدنی به 6 درصد می رسد.
کرباسیان اضافه کرد: اساسا در برخی از کشورها  سهم معدن تا بیش از 16 درصد هم است که این امر نشان از ان دارد که جایگاه بخش معدن و صنایع معدنی در اقتصاد کشور بسیار حائز اهمیت است. خوشبختانه  با تأکیدات مقام معظم رهبری در اقتصاد مقاومتی و لایحه حمایت از تولید و خروج از رکود بندهایی در رابطه با بخش معدن در نظر گرفته شده است که البته باید این موضوع افزایش هم پیدا کند.
 مشکل فاینانس چین هنوز مرتفع نشده است*
وی با اشاره به اینکه امیدوارم در برنامه ششم توجه بیشتری را به بخش معدن شود، در رابطه با وضعیت 7 طرح  فولادی به ارائه توضیحاتی پرداخت و گفت: خوشبختانه فولاد بافت هم با گروه انتخاب و بانک صنعت و معدن ال سی ان در حال گشایش است و پیش بینی می کنیم 6 طرح فولادی مشکل خاصی نداشته باشد.
مدیر عامل ایمیدرو افزود: در حال حاضر هنوز مشکل فاینانس میان بانک مرکزی کشور و بانک مرکزی چین برطرف نشده و پولی دریافت نکرده‌ایم که همین موضوع باعث شده با فعالیت ما در این حوزه با کندی همراه شود.
وی با بیان اینکه امیدواریم در نیمه سال آینده حداقل 2 تا 3 طرح فولادی در بخش آهن اسفنجی به بهره برداری و افتتاح برسند.



این صفحه را به اشتراک بگذارید

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: