دهکده دیابت افتتاح شد/ شناسایی ۴.۵ میلیون دیابتی در کشور
تاريخ : 21 / 8 / 1393برچسب:, | 4:0 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

وی ادامه داد: هم اکنون بیش از 4 میلیون و 500 هزار فرد مبتلا به دیابت در کشور تشخیص داده شده و 2 میلیون و 500 هزار نفر نیز به این بیماری مبتلا هستند اما تشخیص داده نشده است.

دهکده دیابت با حضور نمایندگان مجلس و مسئولان حوزه بهداشت و درمان در پارک آب و آتش افتتاح شد.

آرش نصرتی دبیر اجرایی دهکده دیابت در گفت‌وگو با فارس گفت: دهکده دیابت یک حرکت نمادین است برای اینکه در زمینه دیابت بتوانیم اطلاع‌رسانی های لازم را به مردم داشته باشیم.

وی گفت: این دهکده به مدت 5 روز آماده ارائه خدمات رایگان پزشکی شامل انجام تست قند خون و چشم و آموزش‌های لازم در زمینه ورزش و تغذیه به مردم است.

وی ادامه داد: هم اکنون بیش از 4 میلیون و 500 هزار فرد مبتلا به دیابت در کشور تشخیص داده شده و 2 میلیون و 500 هزار نفر نیز به این بیماری مبتلا هستند اما تشخیص داده نشده است.

نصرتی گفت: وجود آمار بالای مبتلایان به دیابت در کشور اهمیت موضوع را نشان می‌دهد و هیچ بیماری دیگری وجود ندارد که به این میزان ابتلا را دربربگیرد و پیش‌بنیی می‌شود که در 20 سال آینده میزان مبتلایان در کشور دو برابر شود و این موضوع هزینه‌های درمانی بیشتری را به سیستم سلامت تحمیل می‌کند.

دبیر اجرایی دهکده دیابت گفت: این در حالی است که دیابت به راحتی قابل تشخیص است و با اقدامات ساده مانند انجام تست قند خون، تغذیه مناسب، مصرف غذای سالم و تحرک کافی می توان از ابتلا به آن پیشگیری کرد.

وی تصریح کرد: در دهکده دیابت، غرفه‌های متعددی شامل غرفه کودک برای آموزش به کودکان، غرفه ورزش برای آشنا کردن مردم با ورزش‌های مورد نیاز، غرفه سنجش سلامت، معاینات پزشکی که شامل معاینات چشم، قند و خون می‌شود، غرفه آموزش تغذیه سالم و اینکه مصرف چه غذاهایی از ابتلا به دیابت پیشگیری می‌کند و مشاوره‌های پزشکی وجود دارد.

نصرتی گفت: امیدواریم بتوانیم بیماری دیابت را به موقع غربالگری کنیم و در این زمینه اطلاع‌رسانی لازم را به مردم داشته باشیم. دهکده دیابت از امروز به مدت 5 روز در پارک آب و آتش مستقر است و امیدواریم بتوانیم با کمک شهرداری در جاهای مختلف شهر به صورت دائم چنین مراکزی را مستقر کنیم.

دبیر اجرایی دهکده دیابت گفت: ارائه تمام خدمات پزشکی در این دهکده به صورت رایگان انجام می‌شود و مردم می‌توانند با مراجعه به این مرکز و با انجام آزمایش‌های ساده در پیشگیری از ابتلا به دیابت قدم بردارند.

 



این صفحه را به اشتراک بگذارید

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: