روشن شدن سرنوشت 239 سرنشین پرواز ام.اچ 370 مالزی در مذاکره با چین
تاريخ : 22 / 8 / 1393برچسب:, | 6:39 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

مالزی پس از گذشت بیش از هشت ماه از ناپدیدشدن پرواز ام.اچ 370 خطوط هواپیمایی مالزی مشخص شدن سرنوشت 239 سرنشین این پرواز را در مذاکره با چین مشخص می کند.

 

به گزارش ایرنا، پرواز ام.اچ 370 خطوط هوایی مالزی 17 اسفند ماه سال گذشته به دلایل نامعلومی در طول یک پرواز از کوالالامپور به پکن با 239 سرنشین ناپدید شد و تاکنون اثری از آن بدست نیامده است.

'عبدالعزیر کاپراوی' معاون وزیر حمل و نقل مالزی روز پنجشنبه گفت که پوتراجایا هنوز تاریخی برای تعیین سرنوشت قطعی این پرواز اعلام نکرده است.

وی گفت دولت مالزی و چین برای اعلام مفقودی یا هر وضعیت دیگر در خصوص سرنوشت این هواپیمای بوئینگ 777 باید مذاکره کنند.

وی به روشنی از اختلاف مالزی و چین در خصوص سرنوشت این پرواز سخن نگفت، اما بحث مذاکره شاید نشان از اختلاف دو طرف باشد.

به نوشته تارنمای 'مالیزیا دایجست' معاون وزیر حمل و نقل مالزی در پارلمان این کشور، گفت: همکاری نزدیک بین دو دولت مالزی و چین ادامه دارد و جستجوها ادامه می یابد.

'هوگ دان لوی' مسوول بازرگانی خطوط هوایی مالزی گفته است این شرکت منتظر مشخص شدن آخرین وضعیت پرواز ام.اچ 370 به صورت رسمی است تا نسبت به پرداخت خسارت به قربانیان اقدام کند.

معاون وزیر حمل و نقل مالزی، گفت تحقیقات برای مشخص شدن وضعیت اسرارآمیز این هواپیما ادامه دارد و هرگونه پیشرفت در خصوص یافتن آثار و اطلاعات جدید بلافاصله اعلام می شود.

خطوط هوایی مالزی همچنین هفته جاری نسبت به تحلیل های رسانه ها پس از اظهارات رسمی برخی مقامات در خصوص نابودی این پرواز واکنش نشان داد و در نامه ای به خانواده قربانیان پرواز ام.اچ 370 هرگونه عملکرد این شرکت را منوط به دستور تیم فنی مسئول عملیات جستجو کرد.

خطوط هوایی مالزی اعلام کرد اطمینان داده می شود که عملیات تفحص و جستجو ادامه می یابد و مسکوت باقی نخواهد ماند.

کارشناسان صنعت هوایی احتمال می دهند این هواپیمای بوئینگ 777 خطوط هوایی مالزی که اتباع 13 کشور از جمله دو ایرانی را از کوالالامپور به پکن منتقل می کرد، با تغییر مسیر در جنوب اقیانوس هند سقوط کرده و به اعماق اقیانوس فرو رفته باشد. عملیات جستجو برای یافتن این هواپیما اکنون در جنوب اقیانوس هند ادامه دارد.

سرنشینان هواپیمای مسافربری ناپدیدشده مالزی از ملیت های مختلف بودند، اما چین با 152 مسافر بیشترین اتباع خود را در این پرواز داشت.

 

 



این صفحه را به اشتراک بگذارید

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: