بازیهای ساحلی آسیا جمعه افتتاح می شود
تاريخ : 22 / 8 / 1393برچسب:, | 4:16 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

چهارمین دوره بازیهای ساحلی آسیا از روز جمعه 23 آبان ماه به طور رسمی در پوکت تایلند افتتاح می شود که در این بازیها کاروان ورزشی ایران نیز در 17 رشته ورزشی شرکت کرده است.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران؛ چهارمین دوره بازیهای ساحلی آسیا از جمعه 23 آبان ماه به طور رسمی در شهر پوکت تایلند افتتاح می شود.

در این دوره از بازیها 3272 ورزشکار از 43 کشور آسیایی تا یکشنبه دوم آذرماه به رقابت خواهند پرداخت.

بازی هاس ساحلی آسیا در رشته های پاراگلایدر، پارا گلایدر قدرتی، شنای ماراتن، واترپلو ساحلی، دوومیدانی ساحلی، فوتبال ساحلی، بسکتبال ساحلی، والیبال ساحلی، کبدی ساحلی، هندبال ساحلی، سپک تاکرا ساحلی، پنجگانه مدرن ساحلی، فوتبال فلگ (فوتبال آمریکایی) ساحلی، وودبال ساحلی، کشتی ساحلی، بدنسازی و زیبایی اندام، اکستریم اسپورتس (نمایش روی آب)، جوجیتسو، جت اسکی، فوتوالی، موی تای، کوراش، پتانک، موج سواری، قایقرانی بادبانی، کشتی سامبو، اسکواش ساحلی، سه گانه یا تری اتلون، اسکی روی آب و سنگنوردی برگزار خواهد شد.

در چهارمین دوره بازیهای ساحلی آسیا از ایران 101 ورزشکار در 17 رشته ورزشی شرکت دارد. اما رقابت در برخی از رشته ها از سه شنبه 20 آبان آغاز شده است.

در دوره قبلی این بازی ها که سال 2012 در هایانگ چین برگزار شد، کشورهای چین، تایلند و کره جنوبی اول تا سوم شدند و ایران که 23 ورزشکار به این بازی ها اعزام کرده بود، با 2 مدال طلا در رده هفتم قرار گرفت. کاروان ورزش ایران سال 2008 در اولین دوره این بازی ها در بالی اندونزی با اعزام تیم فوتبال ساحلی هیچ مدالی کسب نکرد و در سال 2010 در دومین دوره بازی های ساحلی آسیا در مسقط عمان با اعزام 18 ورزشکار و کسب دو مدال برنز در رده 21 جای گرفت.

در تاریخ بازی های ساحلی، تایلند با 38 مدال طلا 36 نقره و 28 برنز در صدر قرار دارد و چین با 32 طلا، 26 نقره و 24 برنز دوم و اندونزی با 32 طلا، 16 نقره و 30 برنز سوم است. ایران نیز با 2 طلا و 2 برنز در رده 19 بازی ها قرار دارد.

همچنین شورای المپیک آسیا اعلام کرده است؛ چهارمین دوره این بازی ها در سال 2016 در "نها ترانگ" ویتنام برگزار خواهد کرد و "گوآی" هند به عنوان میزبان پنجمین دوره در سال 2018 در نظر گرفته شده است.

 



این صفحه را به اشتراک بگذارید

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: