رییس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش: فرهنگ عاشورا کشور را از گزند دشمنان حفظ می کند
تاريخ : 10 / 8 / 1393برچسب:, | 10:7 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

رییس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی گفت: فرهنگ عاشورا به برکت خون شهدا به ما رسیده و می تواند ملت و کشور را از گزند دشمنان قسم خورده نظام اسلامی حفظ کند.

 

به گزارش خبرنگار دفاعی ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین «محمدعلی آل هاشم» صبح شنبه در آیین تشییع و خاکسپاری دو شهید گمنام دفاع مقدس در قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) افزود: شهدا در زمانیکه نظام و ملت به خدمات آنها نیاز داشت، با بصیرت و عشق به ولایت در مسیر جهاد حرکت کردند و جان خود را در راه اهداف و آرمان های متعالی اسلام و حفظ دین و میهن اسلامی فدا کردند.

وی ادامه داد: بدون تردید اگر فرهنگ شهادت و شهادت طلبی و علاقه جوانان ایران اسلامی به شهادت نبود، امروز از اسلام چیزی برای ما باقی نمی ماند.

آل هاشم گفت: همه نعمت ها از جمله نعمت دین و ولایت به برکت نهضت کربلا و وجود نازنین حضرت اباعبدالله الحسین(ع) نصیب ملت ایران شده که در این راه بنیانگذار فقید نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران نیز نقش حائز اهمیتی داشته اند.

وی افزود: فلسفه شهادت برگرفته از حماسه کربلاست و شهدای دفاع مقدس نیز با گام نهادن در مسیر مولا و مقتدای خود، با اخلاص، برای حفظ دین اسلام و ترویج دستورات آن جان خود را فدا کردند.

آل هاشم گفت: فرهنگ عاشورا به برکت خون شهدا به ما رسیده و می تواند این ملت و کشور را از گزند دشمنان قسم خورده نظام اسلامی حفظ کند.

رییس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش ادامه داد: امروزه دشمنان با تمام توان برای زدودن این فرهنگ تلاش می کنند و در جبهه جنگ نرم برای ضربه زدن به اسلام و نظام اسلامی برنامه های مختلفی را در دستور کار دارند که باید تلاش کنیم با فرهنگسازی و زنده نگهداشتن یاد و نام شهدا و الگوسازی از شخصیت و سیره زندگی و حماسه ایثارگرانه آنها بویژه در محیط های نظامی، بخشی از وظایف جامعه را نسبت به شهدا احیا کنیم.

وی با بیان اینکه همه مدیون شهدا هستیم، گفت: این خلاقیت ها، شکوفایی ها و اعتماد به نفس ها پس از جنگ تحمیلی عراق علیه ایران و دوران دفاع مقدس به واسطه این شهدا به دست ما رسیده است.

آل هاشم افزود: اکنون مداحان و مبلغان دینی باید از فرصت محرم و صفر برای گسترش مبانی دینی و معرفی شعائر اسلامی استفاده کنند تا جوانان با فلسفه قیام عاشورا و شخصیت بی بدیل حضرت اباعبدالله الحسین(ع) آشنا شوند.

وی گفت: وظیفه ما اکنون، استمرار راه شهدا و پایداری در مسیر پرافتخار ولایت است تا اجازه ندهیم دشمنان قسم خورده این آب و خاک به این کشور آسیبی برسانند.

آل هاشم ادامه داد: امروز موقعیت جمهوری اسلامی ایران در منطقه و جهان اسلام بی نظیر است که این مهم در پرتو رهبری های حکیمانه رهبر معظم انقلاب اسلامی محقق شده است.

وی با بیان اینکه امسال 13 آبان مصادف با روز عاشورای حسینی است، افزود: اکنون کینه های دشمنان نسبت به انقلاب و اسلام شدت و نیز فشارهای آنان بر ملت قهرمان ایران افزایش یافته و مقاومت تنها راه حفاظت از دستاوردهای انقلاب و خون شهداست.

 



این صفحه را به اشتراک بگذارید

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: