مرحله دوم قانون هدفمند کردن یارانه‌ها غیر قابل اجرا است
تاريخ : 7 / 1 / 1391برچسب:, | 12:52 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

 
 
 
منادی: دولت نمی‌تواند فاز دوم را اجرا کند، هدف دیگری دارد

.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس اعلام کرد: همگان می‌دانند طبق مصوبه‌ای که مجلس گذراند مرحله دوم قانون هدفمند کردن یارانه‌ها غیر قابل اجرا است از این رو دولت با واریز ۲۸ هزار تومان به حساب سرپرست خانوار قصد دارد به افکار عمومی القا کند که مجلس مجوز برداشت مبلغی را که دولت به حساب مردم واریز کرده است، نمی‌دهد.

علیرضا منادی سفیدان در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری خانه ملت با بیان این که ۲۸ هزار تومان واریز شده به حساب‌های سرپرست خانوار غیر قابل برداشت است، گفت: با توجه به مصوبه‌ای که مجلس گذراند دولت نمی‌تواند مرحله دوم قانون هدفمندی یارانه‌ها را اجرایی کند و از واریز این مبلغ هدفی دیگر را دنبال می‌کند.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی افزود: هدف دولت از واریز ۲۸ هزار تومان یارانه به حساب سرپرست خانوار قرار دادن مجلس در عمل انجام شده است و در واقع دولت قصد دارد با واریز این مبلغ مردم را در برابر مجلس قرار دهد.

وی ادامه داد: دولت می‌خواهد به افکار عمومی القا کند که مجلس اجازه برداشت پول‌های واریز شده به حساب‌های سرپرست خانوار را نمی‌دهد و از این طریق مجلس را به چالش بکشد.

این نماینده مردم در مجلس هشتم یادآور شد: در مصوبه اعطای تنخواه ۲۲ هزار میلیارد تومانی به دولت، مجلس مصوب کرد که در سه ماه اول سال ۹۱ یارانه‌های پرداختی به مردم بدون تغییر باید به‌مانند سال گذشته پرداخت شود.

وی با تأکید بر این که هدف مجلس از اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها کلان است، گفت: ارتقای تأمین اجتماعی و بیمه خدمات درمانی برای تمامی مردم از اهداف مجلس شورای اسلامی است و تزریق پول به جامعه بدون کنترل نقدینگی مشکلی را حل نخواهد کرد.

منابع واریز ۲۸ هزار تومان، مشخص نیست

منادی از مشخص نبودن منابع برای واریز ۲۸ هزار تومان به حساب‌های خانوار انتقاد و تصریح کرد: هیچ یک از اعضای کمیسیون برنامه و بودجه که بودجه کشور را مصوب می‌کنند از منبع درآمدی دولت برای واریز این مبلغ اطلاع ندارند.

وی با بیان این که در شرایط کنونی اعلام نشده است، مبلغ ۲۸ هزار تومان برای یک ماه است یا دو ماه، گفت: بی برنامگی از سوی دولت در واریز این مبلغ به حساب خانوارها جای تأمل دارد.

دولت فاز دوم را اجرا نمی‌کند/مجلس را به چالش می‌کشد

این عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس هشتم یادآور شد: با توجه به این که مبلغ واریز شده از سوی دولت غیر قابل برداشت است، دولت قصد ندارد این مبلغ را به مردم بدهد و هدف دولت از واریز این پول رویایی مردم با مجلس است.

اطلاع رسانی پس از ۶ روز

روز گذشته مدیر عامل سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها از واریز مابه تفاوت مرحله اول و دوم هدفمندسازی یارانه‌ها که  ۲۸ هزار تومان است، خبر داد و گفت:  ۲۸ اسفند ۹۰ این مبلغ به حساب خانوارها واریز شده  که ممکن است این مبلغ ماهیانه یا به صورت دوماهه باشد.

مدیرعامل سازمان هدفمندی یارانه ها تاکید کرد: همانطور که در مرحله اول هدفمندی یارانه ها، پراخت یارانه نقدی را یکماه و نیم زودتر از شروع اجرای قانون در نظر گرفتیم، هم اکنون نیز همین گونه است به این صورت که  این مابه تفاوت مربوط به زمانی است که مرحله دوم آغاز شود؛ یعنی پرداخت این مبلغ مابه تفاوت به معنی شروع مرحله دوم یارانه ها نیست. این مبلغ در حسابهای مردم زودتر واریز شده است اما غیر قابل برداشت خواهد بود./

منبع: خانه ملت



این صفحه را به اشتراک بگذارید

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: