دشمن‌شناسی لازمه کار کارکنان ارتش جمهوری اسلامی ایران است

 پایگاه خبری عقاب نیوز :

 

 رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: کارکنان نیروهای مسلح برای پیشبرد اهداف سازمانی خود باید دشمن‌شناس باشند و این مهم با افزایش بصیرت محقق می‌شود

به گزارش   پایگاه خبری عقاب نیوز    به نقل از  خبرگزاری فارس از سنندج، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل‌هاشم بعد از ظهر امروز در جمع فرماندهان و مسئولان قرارگاه عملیاتی لشکر 28 و یگان‌های تابعه آن در سنندج اظهار کرد: امروز دشمن فهمیده و لمس کرده که اسلام در حال پیشروی در تمام دنیاست و لذا با استفاده از جنگ نرم و تشکیل گروه‌های تروریستی درصدد خدشه‌دار نمودن چهره اسلام در جهان است.

وی با اشاره به راه‌اندازی جنگ نرم دشمن علیه ایران اسلامی، افزود: همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند که امروز اولویت اصلی کشور مقابله با جنگ نرم است، شما فرماندهان و عقیدتی سیاسی‌ یگان‌های ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز با برنامه‌ریزی و اجرای برنامه‌ها و مراسمات اثربخش جنگ نرم دشمن را خنثی کنید.

آل‌هاشم با برشمردن اهداف جنگ نرم دشمن، بیان کرد: اهداف دشمن در تهاجم فرهنگی حفظ عقب‌ماندگی ملل اسلامی، به تباهی کشاندن نسل‏ها، فرونشاندن بیداری و هوشیاری رو به رشد جوانان و نوجوانان در جوامع اسلامی، پاسداری از وابستگی فرهنگی، اقتصادی، سیاسی، نظامی و اجتماعی، به غارت بردن ثروت‏های ملی، مقابله با اسلام ناب محمدی(ص) و جایگزین کردن فرهنگ الحادی غرب و ضربه زدن به اصل نظام جمهوری اسلامی ایران و مجاز جلوه‌دادن فساد و گسترش آن در جامعه است.

رئیس عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: تهاجم در ارزش‏ها اینگونه است که ارزش‏های یک فرهنگ دیگر بخواهد وارد یک جامعه دیگر شود.  

وی یکی از عوامل اصلی در انجام فعالیت فرهنگی اثربخش را اتحاد و همدلی کارکنان دانست و بر حفظ و تقویت این مهم تاکید کرد.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران همچنین در مراسم افتتاح نمازخانه بیمارستان پیامبر رحمت (ص) گفت: مساجد در اسلام، بزرگترین نقش را در تقویت، تثبیت و توسعه زیرساخت‌هاى فرهنگ اسلامى داشته‌اند و نگهبانان و حافظان اسلام از این مکان مقدس، مانند دژى پولادین و استوار براى حفظ، بقا و پایدارى اسلام بهره جسته‏اند.

وی اضافه کرد: رهبر اصلى این کاروان هدایت، امام جماعت بوده است و مومنان به عنوان یاران و اصحاب، همراه با امام حرکت کرده‌اند و با برقرارى رابطه‏اى صمیمى و حفظ مناسبات و حقوق متقابل، این کانون الهى را گرم، فعال و تأثیرگذار نگه داشته‏اند و چون آبى زلال در بستر تاریخ جارى شده‏اند.

آل‌هاشم در ادامه به دشمن‌شناسی از دیدگاه قرآن کریم اشاره کرد و گفت: قرآن کریم دشمن را به چند دسته مانند شیطان، یهود، مشرکان، منافقان، کافران و بعضی از همسران و فرزندان تقسیم می‌کند. وی افزود: شیوه‌های کلی مبارزه دشمنان نیز از منظر قرآن مواردی آمده  است که از جمله ایجاد تردید و تحیر به منظور سست کردن اعتقادات، ایجاد اختلاف و تفرقه برای از بین بردن اتحاد و ایجاد شکاف در صفوف مستحکم مؤمنان و جنگ روانی اشاره کرد.

وی هدف دشمنان از چنین رفتارهایی را القای یأس و ناامیدی در مردم و روی برگرداندن از اولیاءالله و دستورات الهی خواند و گفت: از سوی دیگر، قرآن کریم استراتژی‌های متعددی را برای مبارزه با دشمنان ارائه کرده است.

وی گفت: بخش قابل توجهی از آیات قرآن به مسئله دشمن شناسی اختصاص دارد و این نشان از اهمیت این مقوله مهم دارد پس لازم است مسلمانان به قدرت ایمان، افزایش قدرت نظامی و ارتقای سطح بصیرت دینی و سیاسی خود را تجهیز نمایند.

رئیس عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران در پایان سخنان خود افزود: لازم است کارکنان نیروهای مسلح دشمن‌شناس باشند و این مهم به مطالعه، افزایش بصیرت و توجه به تعیین مسیر توسط فرمانده کل قوا محقق می‌شود.

حجت‌الاسلام آل‌هاشم همچنین امروز از عقیدتی سیاسی گروه 33 توپخانه و بیمارستان پیامبر رحمت (ص) واقع در قرارگاه عملیاتی لشکر 28 پیاده کردستان بازدید کرد



این صفحه را به اشتراک بگذارید

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: