آغاز توزیع بنزین یورو 5 در جایگاههای تهران
تاريخ : 29 / 10 / 1390برچسب:, | 10:3 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

به گزارش مشرق به نقل از ایرنا، 'محمدجواد محمدی زاده' شامگاه روز چهارشنبه به مناسبت هفته هوای پاك و در حاشیه بازدید از پالایشگاه شهید تندگویان تهران اظهار امیدواری كرد توزیع این نوع بنزین استاندارد كه نقش مهمی در كاهش آلودگی ایفا می كند با الویت در كلانشهر ها ادامه یابد.

وی اظهار داشت:ارزش این اقدام در این است كه سطح و میزان آلاینده ها نسبت به گذشته كاهش خواهد یافت و این اقدام در هفته روز هوای پاك از اهمیت بیشتری برخوردار است .

رییس سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به فعالیتهای پالایشگاه شهید تندگویان گفت: بهره برداری از واحد جدید گرانول سازی ازجمله اقدامات مهم این پالایشگاه است كه دراین واحد گوگرد از سوخت حذف می شود.

وی افزود: پیش از این، گوگرد در هوا متصاعد می شد ولی اكنون در واحد گرانول سازی روزانه به میزان 720 تن گوگرد از فرآوردهای نفتی گرفته و به گرانول تبدیل می شود.

معاون رییس جمهور تصریح كرد: با این روش نه تنها می توان گرانول تولیدی را به خارج از كشور صادر و ارز آوری كرد، بلكه در دیگر صنایع كشور از این محصول به عنوان مواد اولیه استفاده و از خروج ارز جلوگیری می شود.

وی افزود:با این اقدام پالایشگاه شهید تندگویان نه تنها محیط زیست آلوده نمی شود، بلكه با استحصال مجدد یك فرآورده صنعتی، فعالیتی جدید حاصل شده و خوشبختانه اینگونه فعالیت ها با همت بالای وزارت نفت و شركت پخش و پالایش در حال انجام است .

رییس سازمان محیط زیست با بیان این كه در مورد بهینه سازی سوخت تا كنون رقمی در حدود 15 هزار میلیارد تومان از سوی وزارت نفت در پالایشگاههای مختلف كشور هزینه شده، افزود: حدود یك هزار میلیارد تومان ازاین مبلغ در پالایشگاه تندگویان تهران سرمایه گذاری شده است.

محمدی زاده با تقدیر از دست اندركاران صنایع نفت كشور اظهار داشت این اقدام نه تنها آثار اقتصادی بسیار فراوانی برای كشور خواهد داشت بلكه محیط زیستی سالم را برای مردم به ارمغان خواهد آورد.

وی تصریح كرد از سال آینده تمام سوخت مصرفی كشور شامل بنزین، نفت سفید و گازوئیل با استاندار های های یورو 4 و یورو 5 عرضه خواهد شد .

معاون رییس جمهور از دیگر موفقیت بدست آمده در شركت پالایش و پخش وزارت نفت را ارایه سوخت هواپیما با استانداردهای یورو 5 عنوان كرد و افزود: این حركت بسیار كار با ارزشی می باشد و نیاز سوخت داخلی و همچنین هواپیماهای خارجی كه وارد كشور می شوند با كیفیتی عالی عرضه خواهد شد .

وی بابیان اینكه نخستین اقدام برای ارتقاء سطح كیفیت فرآورده های نفتی در پالایشگاههای شازند اراك و شهید تندگویان تهران آغاز شد افزود:درادامه اقدامات مشابه در چندین پالایشگاه سطح كشور از جمله بندرعباس، آبادان، كرمانشاه و تبریز یكی پس از دیگری در حال به نتیجه رسیدن می باشد.

معاون رییس جمهور و هیات همراه بعد ازظهر چهارشنبه از قسمت های مختلف پالایشگاه شهید تندگویان تهران و واحد تازه تاسیس گرانول سازی این پالایشگاه بازدید كردند .



این صفحه را به اشتراک بگذارید

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: