آیت الله آل هاشم: حضرت معصومه(س) کرامت الله و مرجع و پناهگاهی برای شیعیان است

 پایگاه خبری عقاب نیوز :

امام جمعه موقت تبریز با بیان اینکه حضرت معصومه(س) کرامت الله هستند، عنوان کرد: خدا خواست که حضرت معصومه(س) در پی دعوت برادر راهی خراسان شده و در بین راه به قم رسیده و پس از 17 روز اقامت، با وفات در حرم اهل بیت(ع)، مرجع و پناهگاهی برای شیعیان باشند.

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، آیت الله «سیدمحمدتقی آل هاشم» امام جمعه موقت تبریز با اشاره به ثواب زیارت حضرت ثامن الائمه(علیه السلام) ابراز داشت: هر کس حضرت امام رضا(علیه السلام) را زیارت کند مثل این است که چندین بار بیت خدا را زیارت کرده است.

وی با اشاره به اینکه زیارت هر کدام از ائمه مثل زیارت چهارده معصوم است، اظهار داشت: از امام موسی بن جعفر(علیه السلام) درباره ثواب زیارت امام رضا(علیه السلام) پرسیدند که ایشان فرمود: زیارت ایشان مانند ثواب 70 هزار حج مستحب است  و این نشان از اهمیت و جایگاه زیارت با معرفت حضرت ثامن الحجج(علیه السلام) است.

آیت الله آل هاشم ادامه داد: هر کسی به امامت امام رضا(علیه السلام) معتقد باشد و ایشان را زیارت کند نشانگر این است که شیعه بوده و قائل به ولایت چهارده معصوم(علیه السلام) است.

امام جمعه موقت تبریز با تاکید بر اینکه این درها درهای کرامت و محبت و عنایت است، گفت: در حالات زیارت حضرت معصومه(سلام الله علیها) وارد شده که از امام رضا(علیه السلام) نقل شده هر کسی خواهرم معصومه را زیارت کند مانند این است که مرا زیارت کرده و کسی که مرا زیارت کند مانند این است که خدا را زیارت کرده و این نشان دهنده جایگاه زیارت حضرت معصومه(سلام الله علیها) است.

وی تاکید کرد: زائرانی که به قم سفر می کنند با قصد زیارت با معرفت حضرت معصومه(سلام الله علیها) به حرم مطهر مشرف شوند تا حاجت های خود را بگیرند.

امام جمعه موقت تبریز عنوان کرد: درباره فضیلت زیارت حضرت معصومه (سلام الله علیها) روایات متعددی از سوی امامان معصوم صادر شده است که هم بر منزلت و قداست این بانوی بزرگوار دلالت دارد و هم پاداش زیارتش را بیان می کند، پاداشی بزرگ و بی مانند که همانند آن برای غیر امام معصوم کم نظیر است.

آیت الله آل هاشم با اشاره به شرط قبولی زیارت اظهار داشت: شرط قبولی زیارت، شناخت و معرفت نسبت به امام است، اینکه زائر به جایگاه و منزلت و مقام شامخ ایشان آگاهی پیدا کرده و به جلال و عظمت و کمال ایشان اذعان داشته باشد.

وی افزود: حضرت معصومه(سلام الله علیها) دختر و خواهر امام است و با امام رضا(علیه السلام) خواهر و برادر ابوینی هستند.

امام جمعه موقت تبریز همچنین با بیان اینکه حضرت معصومه(سلام الله علیها) کرامت الله هستند، عنوان کرد: خدا خواست که حضرت معصومه(سلام الله علیها) در پی دعوت برادر راهی خراسان شده و در بین راه به قم رسیده و پس از 17 روز اقامت، با وفات در حرم اهل بیت(علیه السلام)، مرجع و پناهگاهی برای شیعیان باشند.

آداب زیارت بانوی کرامت

آیت الله آل هاشم در این بخش با اشاره به آداب زیارت حضرت معصومه(سلام الله علیها) گفت: در روایات اسلامی آمده است که زائر پیش از زیارت غسل نماید، با روح و جانى پاک و آماده توبه و استغفار از خداوند، عازم زیارت شود تا زیارتش مورد قبول درگاه الهى قرار بگیرد.

امام جمعه موقت تبریز ادامه داد: زائر بهتر است با وضو بوده و با لباس هاى پاکیزه و خوش بو به حرم مطهر، مشرف شود و با اخلاص تمام و خضوع و خشوع و در حالى که قدم ها را کوتاه برمى دارد و زبانش به ذکر خداوند مشغول است، به زیارت برود.

آیت الله آل هاشم با اشاره به اینکه زائر هنگام ورود با پاى راست وارد و هنگام خروج با پاى چپ خارج شوند و اذن دخول را به نیت ثواب بخواند، عنوان کرد: هنگام مشاهده قبر و ضریح منور، صلوات فرستاده و ذکر بگوید، رو به قبله نزد سر حضرت بایستد و پس از گفتن 34 بار «الله اکبر»، 33 بار «سبحان الله» و 33 بار «الحمدالله» زیارت معروف حضرت فاطمه معصومه(سلام الله علیها) که از حضرت رضا(علیه السلام) نقل شده است را بخواند، سپس طرف راست و چپ صورت را بر ضریح مطهر گذاشته و با تضرع از خداوند متعال حاجات شرعى خود را طلب کند.

 

 



این صفحه را به اشتراک بگذارید

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: