رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش: حج امسال با توجه به اتفاقات اخیر در منطقه از اهمیت ویژه ای برخوردار

پایگاه خبری عقاب نیوز :

حج امسال با توجه به اتفاقات اخیر در منطقه از اهمیت ویژه ای برخوردار است چرا که دشمنان اسلام با نام اسلام حرکاتی را انجام داده اند و هدف آنان نیز مخدوش کردن چهره اسلام است.
 

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: حج امسال با توجه به اتفاقات اخیر در منطقه از اهمیت ویژه ای برخوردار است چرا که دشمنان اسلام با نام اسلام حرکاتی را انجام داده اند و هدف آنان نیز مخدوش کردن چهره اسلام است.

به گزارش ایلنا؛حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم صبح امروز در جمع حجاج ارتشی طی سخنانی با بیان این که حج از نگاه اسلام به خودی خود عبادت بزرگی است، تأکید کرد: حج یکی از بزرگترین و ارزنده ترین فیوضات الهی در ابعاد اجتماعی است که در ساختن فرد و جامعه اسلامی نقش بسیار موثر و انکار ناپذیری داشته و دارد.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با بیان این که مناسک بزرگ حج دارای ابعاد مختلفی است، افزود: یکی از ابعاد مناسک حج، ابعاد سیاسی و اجتماعی آن است که باعث برقراری ارتباط میان مسلمانان جهان و وحدت و همدلی میان آنان می شود.

حجت الاسلام آل هاشم تصریح کرد: در حقیقت مراسم حج و خانه خدا باعث پیوند مسلمانان با یکدیگر و بهترین وسیله برای وحدت میان آنان است.در حج، روح عبادت، توجه به خدا و خلق خدا، یک رنگی، یکسان بودن پوشش، حرکت دست جمعی و منظم، انجام اعمال و عبادات به سوی یک نقطه یعنی قبله، آن چنان به هم آمیخته اند که گویا مسلمانان اعضای یک پیکرند و در جهت یک هدف گام بر می دارند.

وی ادامه داد: مناسک حج، نژاد پرستی و تعصب های قومی را می شکند و با برداشتن محدودیت های جغرافیایی موجب می شود تا مسلمانان هر ساله در یک محل گردهم آیند و با برگزاری مراسم مشترک به ریسمان الهی چنگ بزنند.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش سپس به مهم ترین تأثیرهای حج پرداخت و در این باره خاطرنشان کرد: حج موجب قرب خداوند، مساوات و عدم تبعیض و باعث کنترل کردن شهوات، گناهان، جدال و دعوا می شود.

حجت الاسلام آل هاشم گفت: امام خمینی(رضوان الله تعالی علیه) که احیاگر حج ابراهیمی در چند سده اخیر بوده، توجه ویژه ای به جایگاه و انجام مناسک حج داشته اند. ایشان در خصوص اهمیت حج می فرمایند" فریضه حج در میان فرایض از ویژگی خاصی برخوردار است و شاید جنبه سیاسی و اجتماعی حج بر جنبه های دیگر آن غلبه کند".


وی در پایان با اشاره به منویات رهبر معظم انقلاب درخصوص حج افزود: مقام معظم رهبری(مدظله العالی) نیز اولین تأثیر حج را در درون امت اسلامی و در دل های خود انسان می دانند و دراین باره می فرمایند؛ ما به حج احتیاج داریم تا روحیه خود را تقویت کنیم. این وحدت اسلامی روحیه دشمن را در هم می شکند، تضعیف می کند، عظمت اسلام را به رخ می کشد و وحدت امت اسلامی را در مقابل دشمن آشکار می سازد

 

 



این صفحه را به اشتراک بگذارید

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: