دیدار ظریف و اشتون، ۱۰ شهریور
تاريخ : 1 / 6 / 1393برچسب:, | 10:17 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

مذاکراه کننده ارشد هسته ای کشورمان اعلام کرد: وزیر امورخارجه و مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا ۱۰ شهریورماه در بروکسل با یکدیگر دیدار و آخرین وضعیت مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه ۱+۵ و نحوه پیگیری این مذاکرات را بررسی می‌کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر ، سیدعباس عراقچی معاون حقوقی و بین الملل وزیر امورخارجه کشورمان افزود: در دیدار ظریف و اشتون که معاونان طرفین نیز حضور دارند، آخرین وضعیت مذاکرات ارزیابی خواهد شد.

وی گفت: دور بعدی مذاکرات ایران و گروه 1+5 قبل از برگزاری نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک برگزار خواهد شد.

عراقچی  گفت: دیدارهای دوجانبه دیگری نیز قبل از نشست نیویورک برگزار خواهد شد که در حال تنظیم زمان و سطح آن هستیم.

پس از مذاکرات وین 6، معاونان وزیران  امور خارجه ایران و آمریکا 16 مردادماه در شهر ژنو سوئیس به طور دوجانبه با یکدیگر دیدار و گفت‌ و گو کردند.


پیش تر، مجید تخت روانچی و سید عباس عراقچی دو عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته ای و نیز مرضیه افخم سخنگوی وزارت امورخارجه کشورمان  از دیدار ظریف و اشتون در اوایل ماه سپتامبر خبر داده بودند.

به گفته آنان این دیدار در چارچوب مذاکرات هسته ای و پیش از برگزاری مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیوریک خواهد بود.

دیدار آینده ظریف و اشتون نخستین دیدار پس از مذاکرات وین 6، خواهد بود که به دلیل اختلافات بر سر موضوعاتی همچون میزان غنی سازی، به توافق نهایی دست نیافتند و در مذاکرات جامع هسته ای، توافق اولیه ژنو را به مدت چهار ماه دیگر تمدید کردند.

قرار است، محمد جواد ظریف وزیر خارجه کشورمان در  10 روز آینده به سه کشور اروپایی ایتالیا، لوکزامبورگ و بلژیک سفر و درباره مذاکرات هسته ای با خانم اشتون دیدار و گفت‌ و گو کند.

 

 



این صفحه را به اشتراک بگذارید

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: