رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش: نظام جمهوری اسلامی بر پایه امر به معروف و نهی از منکر استوار است

پایگاه خبری عقاب نیوز :

آل هاشم رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش

رئیس سازمان عقیدتی و سیاسی ارتش گسترش امر به معروف را امری ضروری دانست و گفت: نظام جمهوری اسلامی بر اساس همین فریضه استوار است و تنها راه مقابله با جنگ نرم دشمن هم احیای امر به معروف و نهی از منکر است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، حجت‌الاسلام والمسلمین سید علی آل‌هاشم در مراسم پایانی نخستین گردهمایی آمران معروف و ناهیان از منکر یگان‌های ارتش جمهوری اسلامی ایران در استان گلستان، اظهار کرد: انقلاب اسلامی ایران و جنگ تحمیلی در سایه امر به معروف و نهی از منکر به پیروزی رسیده و برهمین اساس نیز همچنان استوار است.

وی با اشاره به شرایط اجرای امر به معروف و نهی از منکر تصریح کرد: از شرایط  اجرای این فریضه الهی، داشتن علم و آگاهی برای انجام این کار است و باید در هر شرایطی احتمال تاثیر‌گذاری را در نظر گرفت .

حجت‌الاسلام آل‌هاشم به بیان برخی عوامل موفقیت در امر به معروف و نهی از منکر پرداخت و گفت: یادگیری راه و رسم صحیح و مناسب در این راه، اهمیت دادن  به این موضوع و ریشه یابی، از بین‌بردن زمینه‌های منکرات و استفاده از روش‌های غیر‌مستقیم در اجرای امر به معرف و نهی از منکر از عوامل موفقیت در این کار است.

وی با اشاره به ابزارهای گوناگون که در این راه مورد استفاده قرار می‌گیرد، اظهار کرد: پرهیز از سخت‌گیری و امیدوار کردن به رحمت خداوند از جمله ابزارهای مهم در ترویج امر به معروف و نهی از منکر است، نباید فقط عذاب به مومنان را یادآوری کرد بلکه رحمت و مغفرت خداوند را نیز باید یادآوری کنیم.

رئیس سازمان عقیدتی و سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران افزود: فریضه امر به معروف و نهی از منکر را باید از نزدیکان خود آغاز کنیم و در این راه باید برای مردم اطمینان سازی انجام داده و از استدلال های درست و منطقی استفاده کنیم.

وی  افزود: از ویژگی‌های اجرای امر به معروف و نهی از منکر هماهنگی در گفتار و کردار است، آنچه  به دیگران می‌گویید، خود باید به آن عمل کنید و همچنین فرد آمر باید متعهد، مخلص، صبور و در مسیرش ثابت‌قدم باشد.



این صفحه را به اشتراک بگذارید

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: