مدیرکل امور عشایر آذربایجان شرقی: ۳۵ درصد صنایع دستی آذربایجان شرقی توسط عشایر تولید می‌شود

پایگاه خبری عقاب نیوز :

مدیرکل امور عشایر آذربایجان شرقی گفت: عشایر استان دو درصد از جمعیت استان را تشکیل می‌دهند، با در اختیار داشتن ۱.۵ میلیون واحد دامی، تولید ۲۰ درصد از محصولات دامی و ۳۵ درصد از صنایع دستی استان را بر عهده دارند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از تبریز، سید محمدحسن آل‌هاشم ظهر امروز در جلسه  عشایر استان آذربایجان شرقی اظهار کرد: جمعیت عشایر استان در دوره قشلاقی، حدود 44 هزار نفر و در دوره ییلاقی با احتساب عشایر کوچنده استان‌های همجوار، حدود 70 هزار و 600 نفر است.

وی، رسیدگی به وضعیت راه‌های عشایری، آبرسانی به قشلاقات، سامان‌دهی اسکان و توزیع اقلام و نهاده‌های دامی مورد نیاز عشایر را از مهم‌ترین وظایف اداره کل عشایر استان برشمرد و گفت: عدم تخصیص و ناکافی بودن اعتبارات مورد نیاز مناطق عشایری، آسیب‌پذیری شدید عشایر در مقابل حوادث طبیعی، حضور کمرنگ متولیان فرهنگی در جامعه عشایری و اختصاص بخش عمده‌ای از ارزش افزوده حاصل از دامداری عشایر به عوامل واسطه از مهم‌ترین مشکلات جامعه عشایر استان است.

آل‌هاشم با اشاره به مهم‌ترین پروژه‌های در دست اجرای مناطق عشایری استان از جمله پایاب سد ارسباران و پایاب پمپاژ قلی‌بیگلو، گفت: مراحل طراحی و ساخت کانون جمعیتی سلین در شهرستان کلیبر با ظرفیت 734 قطعه مسکونی و 218 قطعه خدماتی و تجاری در حال انجام است.

مدیرکل امور عشایر استان در ادامه با تشریح آیین‌نامه سامان‌دهی عشایر مصوب هیات دولت، گفت: حفظ اشتغال و افزایش درآمد و تامین خدمات زیربنایی و رفاهی حداقل اقداماتی است که برای سامان‌دهی به کوچ عشایر در این آیین‌نامه مورد تاکید قرار گرفته است.

آل‌هاشم با بیان این که کلیه دستگاه‌های اجرایی بر اساس این آیین‌نامه موظفند با اختصاص اعتبار مناسب، وظایف مربوط به حوزه مسوولیت خود را در مناطق عشایری انجام دهند، جدیت مدیران اجرایی استان در اجرای این آیین‌نامه را خواستار شد.

 



این صفحه را به اشتراک بگذارید

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: