رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش: حوادث غزه نسل‌کشی است
تاريخ : 14 / 5 / 1393برچسب:, | 3:58 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: بدون تردید حوادث اخیر غزه یک نسل‌کشی تمام‌عیار است و رژیم نامشروع صهیونیستی با حمله به باریکه غزه نشان داد که به هیچ اصول و توافقی پایبند نیست.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم در آئین اختتامیه همایش علمی تبیین نقش توپخانه در دفاع مقدس در دانشکده فرماندهی و ستاد ارتش (دافوس) با اشاره به تحولات جاری منطقه و برشمردن تهدیدهای پیش رو، اظهار کرد: با کمال تأسف باید بگوییم در هفته‌های گذشته و در ماه مبارک رمضان، رژیم جعلی صهیونیستی با زیر پا گذاشتن اصول اولیه انسانی، قوانین بین‌المللی و حقوق بشر در جنگی ناجوانمردانه، مردم بی‌گناه غزه را تحت شدیدترین و بی‌رحمانه‌ترین حملات خود قرار داد و فجایع دردناک دیگری را در کارنامه غیرانسانی خود ثبت کرد.

وی با بیان اینکه "تجاوز وحشیانه رژیم کودک‌کش صهیونیستی که با حمایت مستقیم غرب و آمریکا و در سکوت مرگ‌بار دولت‌های عرب زبان منطقه در جریان است، یک نسل‌کشی تمام‌عیار به حساب می‌آید"، افزود: کشتار غیر نظامیان، تخریب مراکز دینی، مساجد، مدارس و مراکز درمانی از جمله جنایات رژیم صهیونیستی در طول 28 روز گذشته است.

نماینده ولی فقیه در ارتش خاطرنشان کرد: انفعال مجامع بین‌المللی بویژه شورای امنیت سازمان ملل موجب گستاخی رژیم صهیونیستی شده و امروز این رژیم جعلی، خطری بزرگ برای امنیت منطقه و جهان محسوب می‌شود.

آل‌هاشم، توجه به وحدت و پرهیز از تفرقه را از درس‌های بزرگ تحولات اخیر در غزه برشمرد و تصریح کرد: بدون تردید فقط در سایه و حدت و انسجام می‌توان بر رژیم غاصب صهیونیستی فائق آمد و در مقابل ظلم‌های آشکار آن ایستاد.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش ادامه داد: از دیگر درس‌های بزرگ مقاومت این بود که هرگونه گفت‌وگو و تلاش برای متوقف کردن جنایات این رژیم بی‌نتیجه است و فقط موجب گستاخی بیشتر آن می‌شود و امروز بر همه مسلمان بویژه روشنفکران و بر دوستداران فلسطین لازم است که خطر رژیم صهیونیستی را هشدار بدهند و دولت‌های منفعل و وابسته را وادار به مقابله با آن کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به تشریح وقایع دوران دفاع مقدس پرداخت و یادآور شد: جنگ تحمیلی گرچه صدمات فراوانی از نظر انسانی و مادی برای کشور عزیزمان داشت اما پیامدهای مثبت مادی و معنوی زیادی هم به همراه داشت.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در این باره تصریح کرد: جنگ تحمیلی موجب خلق ارزش‌های عظیم اسلامی و انسانی شد و ملت ایران در پشت جبهه و رزمندگان اسلام در خط مقدم جبهه، ارزش‌های انسانی و اسلامی والایی را آفریدند که در تاریخ این کشور ماندگار شد. کتاب افتخار و حماسه رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس آنچنان قطور و زرین است که پرداختن به تمام صفحات این کتاب، زمان طولانی را می‌طلبد اما در این کتاب صفحات ایثار و غیورمردان توپخانه برجسته و نورانی است.

وی در پایان با بیان اینکه "در جنگ‌های گذشته توپخانه عامل و ابزار مهمی در صحنه‌های نبرد بوده و در جنگ‌های آینده نیز نقش مهمی دارد"، به تشریح نقش مهم توپخانه ارتش در دوران جنگ تحمیلی پرداخت و خاطرنشان کرد: در روزهای دشوار و سرنوشت‌ساز دفاع مقدس، توپخانه نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران با حضور فعال در جبهه‌های نبرد و شرکت در صدها عملیات مستقیم و غیر مستقیم اوراق زرینی را در کارنامه دفاع مقدس ثبت و ضبط کرد.

 



این صفحه را به اشتراک بگذارید

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: