تاريخ : 24 / 4 / 1393برچسب:تشخیص آلزایمر,چشم,عقاب نیوز, | 8:1 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

تحقیقات جدید نشان می دهد بامعاینه منظم چشم می توان بیماری آلزایمر را در مراحل اولیه و پیش از بروز هر نشانه ای از این بیماری تشخیص داد. یکی از علائم اصلی این بیماری را می توان در شبکیه و عدسی چشم تشخیص داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، تحقیقات جدید نشان می دهد معاینه منظم چشم می تواند بیماری آلزایمر را در مراحل اولیه و پیش از بروز هر نشانه ای از این بیماری تشخیص دهد.
بر اساس این گزارش، آزمایش های اولیه دو تکنیک مختلف نشان می دهد که یکی از علائم اصلی این بیماری را می توان در شبکیه و عدسی چشم تشخیص داد. کارشناسان معتقدند این یافته ها می تواند در درمان این بیماری تغییر چشمگیری ایجاد کند.
برابر این گزارش، تاکنون تلاش ها برای یافتن دارویی برای توقف پیشرفت بیماری آلزایمر با شکست مواجه شده است، زیرا زمانی درمان این بیماران آغاز می شود که این بیماری لطمات زیادی به مغز آنها وارد کرده است.
بسیاری از دانشمندان معتقدند جلوگیری یا درمان آلزایمر به تشخیص زود هنگام این بیماری پیش از بروز علائم آن بستگی دارد. پس از معاینه اولیه چشم باید مراحل پرهزینه تری نیز مانند پت اسکن یا تجزیه مایع نخاعی برای تائید این بیماری انجام شود.
نتیجه این تحقیقات که هنوز مراحل اولیه خود را طی می کند، در کنفرانس بین المللی انجمن آلزایمر در کپنهاگ ارائه شده است.



این صفحه را به اشتراک بگذارید

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: