7 تیری که در استخرها به سوی شما نشانه می‌رود
تاريخ : 23 / 4 / 1393برچسب:, | 5:58 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

همه ساله با شروع فصل تابستان افراد برای نشاط و شادابی و فرار از گرما به استخرها روی می‌آورند، غافل از اینکه بیماریهای مختلفی درکمین سلامتی آنهاست.

دکتر محمدرضا رباطی متخصص پوست و مو درگفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران  گفت: همه ساله با شروع فصل تابستان افراد برای نشاط، شادابی و فرار از گرما به استخرها روی می‌آورند، غافل از اینکه بیماریهای مختلفی در کمین سلامتی آنهاست که می توان به بیماریهای پوستی و قارچی مانند کچلی، زردزخم و انواع زگیلها اشاره کرد.
 
دکتر رباطی با اشاره به اینکه آب استخرها نباید باعث تحریک چشم و مخاط گردد، افزود: از بیماریهای دیگر که می‌توانند از طریق استخرها منتقل شوند می‌توان بیماریهای گوارشی، اسهالها و عفونتهای ویروسی و بیماریهای انگلی را نام برد.
 
وی با بیان اینکه عفونت چشم و گوش و حلق و بینی از دیگر عوارض آلودگی استخرها است، افزود:ممکن است بعضی از افراد بر اثر حساسیت به کلر دچار قرمزی چشم و خشکی پوست شوند که این امر طبیعی است.
 
وی در ادامه افزود: برای جلوگیری از آلودگی‌ استخرها باید آب استخرها تصفیه و گندزدایی شده و قبل از ورود افراد به داخل استخر حوضچه‌های مواد ضد قارچ قرار بگیرند تا افراد قبل از ورود پاهای خود را وارد حوضچه ضد قارچ کنند.
 
دکتر رباطی در انتها توصیه کرد: شناگران باید از مایو، کلاه، حوله و دمپایی مخصوص استفاده کنند و قبل از ورود به استخر دوش گرفته و بعد از خروج با مواد شوینده بدن خود را شستشو دهند و در صورت داشتن سرماخوردگی، مشکلات پوستی و التهابات چشمی از رفتن به استخرها پرهیز کنند.


این صفحه را به اشتراک بگذارید

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: