مدیرکل امور عشایری آذربایجان‌شرقی: مشکل راه عشایر آذربایجان شرقی ‌امسال حل می‌شود

پایگاه خبری عقاب نیوز :

مدیرکل امور عشایری آذربایجان‌شرقی از حل مشکل راه عشایر استان در سال‌جاری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز به نقل از خبرگزاری تسنیم از هریس، سیدمحمدحسن آل هاشم ‌صبح امروز در گردهمایی عشایر شهرستان هریس در ییلاق خلیفه چمن شهرستان هریس از اقدامات انجام یافته در جهت رفاه عشایر شهرستان‌های اهر و هریس و به ارائه راهکارهای افزایش سطح درآمد عشایر و اولویت‌های برنامه ریزی امور عشایری در سال‌های آینده اشاره کرد و اظهار کرد:  راه عشایر را که در سال‌های قبل حل نشده بود امسال حل می‌شود.

مدیر کل امور عشایر آذربایجان شرقی با اشاره به تولیدات عشایر استان افزود: 112 تن گوشت قرمز، 9 هزار و 500 تن پشم، 230 تن شیر خام، 9 هزار و500 مترمربع قالی و قالیچه و 12 هزار و 500 متر مربع ورنی به طور سالانه توسط جمعیت عشایر استان تولید می شود.

حجت الاسلام و المسلمین قهرمان احمدی امام جمعه شهرستان هریس در این گردهمایی با بیان اینکه عشایر همیشه در خط مقدم حرکت کرده است و در جنگ تحمیلی عشایر مثل سایر اقشار و شاید برجسته تر از آنها در جنگ نقش ایفا کرده‌اند افزود: آنها ضمن کمک های مالی بسیار‌، شهدایی نیز  تقدیم انقلاب اسلامی نموده و هم اکنون از عشایر عراق با فتوای مرجعیت شیعه در مقابل اخلالگران ایستاده و در جنگ علیه آنها شرکت می کنند تا کشور عراق را از لوث وجود اخلال گران پاک سازند.

‌حجت الاسلام و المسلمین احمدی با توجه به قرار گرفتن در ماه مبارک رمضان  افزود: شما عشایر باید از روحانیون بخواهید تا در کنار شماها و درچادرهای شما از دین و احکام دین صحبت کنند تا از برکت اسلام، شما و جوانان شما بهره مند شوند.

حسن یحیوی فرماندار شهرستان هریس نیز در این مراسم پس از تقدیر و تشکر از حضور عشایر و مسئولان ، از پیگیری‌های  انجام یافته مشکلات عشایر شهرستان از نهاد ها و ادارات تابعه تا  فراهم نمودن  امکاناتی که سبب افزایش رفاه حال و آسایش عشایر و افزایش درآمد آنها  شود، خبر داد.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان هریس در  این مراسم ضمن اشاره به توان تولید زنان و مردان عشایر در ییلاقات اظهار کرد: چادرهای عشایری کارخانه صنایع تبدیلی در زمینه های مختلف تولید هستند  و نماد اقتصاد مقاومتی هستند.

محمد اسدی به پتانسیل 128هزار هکتاری مراتع  این شهرستان اشاره کرد و گفت: این مراتع سالانه در فصل ییلاق توسط 200هزار راس احشام که  توسط  2هزارو 74 خانوار عشایری به منطقه می‌آیند، مورد چرا قرار می گیرد.

بهراد زندیه مدیر‌کل دامپزشکی استان نیز درباره میزان اهمیت فعالیت عشایر در اقتصاد مملکت و همچنین خرید پروتئین تولیدی عشایر و روستاها توسط دولت را متذکر شده و گفت: ما نیز پیگیر موضوع هستیم تا تولید کنندگان با فکر آسوده فقط به فکر تولید باشند.

 

 



این صفحه را به اشتراک بگذارید

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: