نجات معجزه‌آسا پس از ۲ روز شناور بودن در دریا
تاريخ : 14 / 4 / 1393برچسب:نجات,معجزه آسا,ملوان,عقاب نیوز, | 8:1 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

ملوان لنج غرق شده «فرس» که ۲ روز را به کمک درِ یخچال روی آب شناور مانده بود جزئیات این حادثه و نجات معجزه‌آسایش را شرح داد.

به گزارش همشهری، از بين 10ملوان لنج باري كه در خليج‌فارس غرق شد 3نفر نجات يافتند، اجساد 2نفر از دريا گرفته شد و هنوز از سرنوشت 5ملوان ديگر خبري نيست.

عصر روز يكشنبه گذشته لنجي باري به‌نام فرس با 10خدمه و160تن بار كاشي و سراميك همراه 2لنج ديگر جاسك را به مقصد عمان ترك كردند.

با اينكه 2لنج ديگر به‌موقع به مقصد رسيدند، هيچ خبري از لنج فرس نبود تا اينكه يك روز بعد خدمه يك كشتي يوناني 2ايراني را كه به كمك تكه چوبي روي دريا شناور بودند نجات دادند. آنها با اداره بندر جاسك تماس گرفتند و معلوم شد اين دو نفر از خدمه لنج فرس هستند و لنج ساعتي بعد از حركت از جاسك غرق شده است.

به‌دنبال اين حادثه واحدهاي دريايي از ارتش، پايگاه درياباني و شيلات جاسك براي نجات ساير حادثه‌ديدگان به منطقه اعزام شدند و عمليات جست‌وجو آغاز شد.

درحالي‌كه 2روز از غرق شدن لنج مي‌گذشت نيروهاي امدادي در 40مايلي جاسك موفق شدند يكي ديگر از ملوانان را كه روي يك تكه فلزي شناور بود نجات دهند. با نجات سومين ملوان تلاش‌ها براي نجات ساير ملوانان با اميدواري بيشتري ادامه يافت تا اينكه ساعت 16روز سه‌شنبه جسد يكي از ملوانان در 25مايلي جاسك كشف شد.

 اين پايان كار نبود چرا كه روز چهارشنبه خدمه لنج باري كه به‌طور خودجوش در عمليات جست‌وجو شركت دارد يك جسد ديگر را كه متعلق به ابراهيم آراسته، ناخداي لنج غرق شده فرس بود در 20مايلي جاسك كشف كردند.

حادثه از زبان يك نجات يافته

يكي از 3ملوان نجات يافته به‌نام موسي بهنام درباره جزئيات اين حادثه گفت: بار ما سراميك و كاشي بود. چون حجم بار كم بود و خيلي جاگير نبود بيش از حد معمول بارگيري كرديم و با بار خيلي سنگين از اسكله جاسك خارج شديم. بعد از طي كردن 30مايل از خشكي در دريا دچار طوفان و امواج 2متري شديم. ما به‌دليل اينكه فكر مي‌كرديم بارمان سنگين است و تكان نمي‌خورد آن را محكم نبستيم و وقتي طوفان شد تكان‌هاي شديد سراميك‌ها ضربه‌هاي شديدي به بدنه لنج زد و موجب شد لنج از پهلو بشكند.

همان زمان بود كه آب به داخل لنج سرازير شد. هوا كم‌كم در حال تاريك شدن بود كه قسمت جلوي لنج به درون آب فرو رفت. آنجا بود كه سراميك‌هاي قسمت بالا داخل دريا افتاد و لنج سبك شد و دوباره به سطح آب آمد اما طولي نكشيد كه آب دوباره از محل شكستگي‌ها وارد شد و لنج با سرعت به زير آب فرو رفت. در آن لحظات من فقط صداي دوستانم را مي‌شنيدم كه با صداي بلند اسم همديگر را صدا مي‌كردند.

اين ملوان ادامه داد: رفته رفته صداها قطع و هوا كاملا تاريك شد.

من حتي 2نفري كه كنارم بودند را هم مي‌ديدم. خودم را با يك دبه بنزين به حالت بسيار نامتعادل روي آب نگه داشتم تا اينكه چشمم به در يخچال خورد و آن را محكم گرفتم و همين در توانست من را 2روز روي آب نگه دارد تا اينكه متوجه يك لنج شدم و در يخچال را تكان دادم. به‌طور تصادفي نور خورشيد به در يخچال خورد و انعكاسش باعث شد كه افراد داخل لنج متوجه من شوند و نجات پيدا كنم.

تاكنون 3نفر از ملوانان لنج فرس نجات پيدا كرده‌اند، جسد 2نفر از آنها كشف شده و نيروهاي تجسس شامل يك شناور نجات، يك فروند بالگرد همراه با 20لنج صيادي به‌دنبال يافتن 5ملوان ديگر هستند.

 

 



این صفحه را به اشتراک بگذارید

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: