موارد اخراج کارکنان ناجا اعلام شد
تاريخ : 2 / 4 / 1393برچسب:, | 12:19 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

معاون تربیت آموزش ناجا با اشاره به تخلفات کارکنان نیروی انتظامی گفت: اگر مأموری مرتکب یکی از چهار جرم رشوه، موادمخدر، شرب خمر و مسائل اخلاقی شود بدون اغماض اخراج می‌شود.

به گزارش ایسنا، سردار محمدرفیع رفیعی‌نیا با تأکید بر جایگاه تربیت و آموزش در نیروی انتظامی اظهار کرد: ناجا در طول 30 سال خدمت آموزش‌های حین خدمت دارد و سعی می‌کند همواره آموزش‌ها به روز باشد.

وی ادامه داد: درجه‌داران با مدرک دیپلم امکان ادامه تحصیل دارند و در حال حاضر پنج تا شش هزار نفر در مجتمع‌های آموزشی در مراکز انتظامی استانها و مرزبانی در حال آموزش هستند.

معاون تربیت و آموزش ناجا با اشاره به اهم وظایف این معاونت گفت: تهیه و تبیین برنامه‌های درسی، مقررات آموزشی برنامه‌ریزی، اقدام شناسایی، ممیزی و جذب مدرسین و مربیان مورد نیاز، نظارت و پایش مستمر بر حسن اجرای آموزش‌ها و برنامه‌ریزی در جهت حفظ آمادگی جسمانی نیروی انتظامی بر عهده ما است؛ فرمانده ناجا نیز مدیریت بر مراکز اجرایی را به معاونت تربیت و آموزش واگذار کرده و در واقع این مهم دغدغه فرمانده نیرو نیز است.

به گفته وی، در حال حاضر 14 پادگان در سطح کشور آموزش درجه‌داری می‌دهند؛ همچنین هر کدام از کارکنان نیروی انتظامی که بخواهند ترفیع بگیرند باید یک تا شش ماه دوره بگذرانند.

رفیعی‌نیا به اهمیت تیراندازی در نیروی انتظامی اشاره کرد و گفت: این امر در پلیس بسیار مهم و متفاوت با دیگر نیروهای مسلح است چرا که در زمان اجرای مأموریت‌ مثلا در نقطه‌ای شلوغ مانند بازار مأمور ناجا هم باید به مردم و عدم آسیب‌رساندن به آنها توجه کند و هم سارق را با هدف‌گیری مناسب و نه به قصد مرگ وی متوقف کند.

وی در ادامه به راه‌اندازی مراکز تحقیقات کاربردی در پلیس‌های تخصصی اشاره کرد و گفت: هم‌اکنون این مراکز در34 مرکز انتظامی استانها و 15 استان و هنگ مرزی با هدف تطبیق فعالیت‌های ناجا با پلیس‌های کشورهای دیگر و احصاء آخرین تجربیات انتظامی و در نهایت کم شدن فاصله میان بزهکاران و پلیس راه‌اندازی شده است.

وی به در معرض آسیب بودن مأموران ناجا اشاره کرد و گفت: اگر هر کدام از کارکنان نیروی انتظامی یکی از جرایم، شرب خمر، گرفتن رشوه، مواد مخدر و مسایل اخلاقی را انجام دهند بدون اغماض و چشم‌پوشی از نیرو اخراج می‌شوند.

معاون تربیت و آموزش ناجا خاطر نشان کرد: بعد از حادثه کهریزک سازماندهی بازداشتگاه‌ها و تحت نظرگاه‌ها و همچنین آموزش دست‌اندرکاران مد نظر قرار گرفت.

رفیعی‌نیا در ادامه به فعالیت‌های آموزشی ناجا اشاره کرد و گفت: در حال حاضر دانشگاه علوم انتظامی جزء دانشگاه‌های برتر دنیا است و دارای 370 عضو هیئت علمی است.

وی به تعاملات آموزشی ناجا با دیگر دستگاه‌ها اشاره کرد و گفت: تهیه و تصویب بیش از 1000 عنوان برنامه تفصیلی ، 900 کتاب آموزشی و انتشار 35 عنوان کتاب آموزشی و شبیه‌سازی‌های‌ آموزشی که باعث صرفه‌جویی نیز می‌شود مستند به تجربیات خدمتی کارکنان از جمله: فعالیت‌های آموزشی نیروی انتظامی است.

وی ادامه داد: عده‌ای از افراد نیز از طریق هنرستان بهیاری و از کلاس دوم دبیرستان جذب نیروی انتظامی می‌شوند؛ هم‌اکنون در شهرهای اصفهان، مشهد، کرج و مرزن‌آباد مراکز آموزش درجه‌دارای داریم که هر مرکز با ظرفیت 2هزار و 500 نفر بین شش تا نه ماه دوره‌ آموزشی برگزار می‌کنند.

رفیعی‌نیا به همکاریهای آموزشی و انعقاد تفاهم‌نامه با دانشگاه ایران برای توسعه بورسیه تحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری اشاره کرد و گفت: سال گذشته پنج میلیارد تومان برای دوره‌های ارشد و دکتری در ناجا هزینه شد، همچنین ناجا به یگان‌های انتظامی قوه مجریه و قضاییه ارائه خدمات آموزشی دارد و با کشورهای اسلامی و همسایه تعاملات آموزشی برقرار کرده است.

 



این صفحه را به اشتراک بگذارید

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: