رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش: شهید صیاد شیرازی خارج از مسیر ولایت قدم نگذاشت

پایگاه خبری عقاب نیوز :

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش گفت: شهید صیاد لحظه ای به چیزی غیر از ادای تکلیف فکر نکرد و قدمی خارج از مسیر ولایت برنداشت، ضمن آنکه الهی حرکت کرد و پاداش خود را که شهادت بود، از خدا گرفت.

 

به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ارتش جمهوری اسلامی، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی آل هاشم در همایش گرامیداشت شهید سپهبد صیاد شیرازی در دانشگاه افسری امام علی (ع) نیروی زمینی، افزود: تحلیل شخصیت شهید صیاد شیرازی به آسانی ممکن نیست، شاید آیندگان به ابعاد و ویژگی های بیشتری از شخصیت این بزرگوار دست پیدا کرده و زوایای مختلف آن را مشخص کنند.

آل هاشم ادامه داد: تاریخ هر سرزمین نام مردان و زنان بزرگی را در خود محفوظ دارد که تأثیر عمیق و گسترده ای بر سرنوشت ملت خویش داشته اند؛ تأثیراتی که تاریخ یک ملت را ساخته و آن ملت را در میان سایر ملل سربلند و مفتخر کرده است.

نماینده ولی فقیه در ارتش با بیان اینکه تاریخ ایران مملو از انسان های بزرگی است که افتخارهای بزرگی برای این سرزمین آفریده و نام ایران و ایرانی را در جهان پرآوازه ساخته اند؛ دوران دفاع مقدس را یکی از نقاط عطف تاریخ ایران اسلامی برشمرد.

حجت الاسلام آل هاشم اعتلای نام و جایگاه ایران اسلامی را به برکت غیور مردانی مانند امیرسپهبد شهید صیاد شیرازی دانست که در دوران دفاع مقدس همچون ستاره ای درخشان، آسمان ایران اسلامی را روشن ساخته و بسیار زودتر از آنکه در باورها بگنجد، عروج کرد.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش یادآور شد: شهید صیاد قهرمانانه پای اندیشه متعالی اسلام و ولایت فقیه ایستاد و ضمن دفاع از آنها با شهادتش راه راستین خود را به نمایش گذاشت.

وی اضافه کرد: در نگاه اجمالی به شخصیت و سیره شهید صیاد شیرازی مجموعه ای از ویژگی های الهی یک انسان مومن ، مخلص و نظامی شجاع و فداکار و یک سرباز بی ادعا و مطیع برای کشور و نظام ولایت را مشاهده می کنیم؛ انسانی که سالها برای ارتقای فکر و اخلاق خود وقت صرف کرد و مخلصانه در مسیری قدم گذاشت که به عزت و افتخاری ابدی منتهی شد.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش وظیفه امروز نیروهای مسلح را بازخوانی و بازشناسی سیره و ابعاد شخصیت و ابعاد شخصیتی بزرگانی مانند شهید صیاد شیرازی و انتقال این اندیشه به نسل جوان جامعه دانست که به عنوان یک ضرورت فرهنگی و راهبردی موجب حفظ انقلاب و کشورمان می شود.

 

 



این صفحه را به اشتراک بگذارید

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: