آخرین وضعیت دیپلمات ایرانی ربوده شده در یمن
تاريخ : 27 / 3 / 1393برچسب:دیپلمات ربوده شده,صنعا,عقاب نیوز, | 1:38 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

نماینده مردم زاهدان در مجلس از پیگیری مجلس و وزارت امور خارجه برای آزادی دیپلمات ایرانی ربوده شده در صنعا خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز به نقل از تسنیم؛ حسینعلی شهریاری نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی درباره آخرین وضعیت "نوراحمد نیکبخت" دیپلمات ربوده شده ایران در صنعا اظهار داشت: تنها اطلاعی که از این فرد داریم، این است که وی سالم است.

وی افزود: امیر عبداللهیان معاون وزیر خارجه هم چند هفته پیش یمن بود و پس از سفر امیدواری داد که وزارت خارجه در تلاش است هرچه زودتر این مسئله را حل کند و این دیپلمات ایرانی آزاد شود.
نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بنده هم چند وقت پیش سوالی از وزیر خارجه داشتم و پیگیر موضوع هستیم و امیدواریم وزارت خارجه بتواند هرچه زودتر این فرد را آزاد کند و شاهد بازگشت این دیپلمات ربوده شده به کشورمان باشیم.
 
گفتنی است؛ نوراحمد نیکبخت، یکی از کارمندان بخش اداری سفارت ایران در یمن، تیرماه سال گذشته در حال عبور از منطقه دیپلماتیک در جنوب صنعا از سوی افرادی مسلح ربوده شد و این افراد مسلح، وی را به محلی نامعلوم منتقل کردند.
پس از آن اخبار ضد و نقیضی مبنی بر کشته شدن این دیپلمات ایرانی ربوده شده در یمن در برخی خبرگزاری‌های خارجی منتشر شد که تایید و تکذیب‌هایی را در پی داشت.
محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان نیز چندی پیش در دیدار با همتای یمنی خود بر تداوم پیگیری وضعیت دیپلمات ایرانی ربوده شده در این کشور و اقدامات دولت یمن در این زمینه تاکید کرد.



این صفحه را به اشتراک بگذارید

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: