بستنی کاکائویی نخورید
تاريخ : 17 / 3 / 1393برچسب:, | 8:33 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

یک کارشناس تغذیه با بیان اینکه معمولا در ساخت بستنی‌ها از مواد نگهدارنده و افزودنی‌های خوراکی استفاده می‌شود، یادآوری کرد: توصیه می‌شود مصرف بستنی به دو بار در هفته محدود شود.

کارشناس تغذیه مرکز بهداشت شهرستان کرمانشاه معتقد است: مصرف بستنی کاکائویی مانع از جذب کلسیم بستنی می‌شود.

لیلا رضازاده در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به افزایش مصرف بستنی در فصل گرما، گفت: بستنی در هرم غذایی جزء گروه شیر و لبنیات قرار دارد و اگر از روش‌های بهداشتی و سالم تهیه شود، می‌تواند مقادیر قابل توجهی انرژی، ویتامین، کلسیم، املاح و ... برای بدن تامین کند

وی ادامه داد: گفته می‌شود بستنی می‌تواند حالت شادی را برای فرد ایجاد کند.

این کارشناس تغذیه با بیان اینکه معمولا در ساخت بستنی‌ها از مواد نگهدارنده و افزودنی‌های خوراکی استفاده می‌شود، یادآوری کرد: توصیه می‌شود مصرف بستنی به دو بار در هفته محدود شود.

رضازاده، مصرف بستنی را برای افرادی که دیابت، فشار خون، بیماری قلبی و اضافه وزن دارند، محدود دانست و تاکید کرد: افراد مسنی که مشکل زمینه‌ای ندارند، می‌توانند دو بار در هفته بستنی مصرف کنند، اما سالمندان بیمار باید مصرف بستنی را محدود کنند.

وی در خصوص مصرف بستنی در کودکان نیز افزود: از سه سالگی به بعد مصرف بستنی برای کودکان منعی ندارد، خصوصا برای کودکانی که تمایلی به مصرف لبنیات ندارند، اما مصرف بستنی در سن پایین تر می‌تواند سبب بی‌اشتهایی شود.

به گفته این کارشناس تغذیه، می‌توان با مصرف یک بستنی شیری در روز ذائقه کودکان را به لبنیات عادت داد، البته بستنی باید به عنوان میان وعده مصرف شود و جای وعده غذایی اصلی را نگیرد.

رضازاده به افراد توصیه کرد از بین بستنی‌های یخی و شیری بستنی‌های شیری را انتخاب کنند و از مصرف بستنی‌های غیرپاستوریزه که در نحوه تهیه آن شک وجود دارد تا حد امکان خودداری کنند.

وی معتقد است: اگر قرار است بستنی پاستوریزه مصرف شود بستنی‌های ساده انتخاب شوند که مواد افزودنی کمتری دارند.

این کارشناس تغذیه اظهار کرد: بستنی کاکائویی علاوه بر اینکه چاقی را به همراه دارد، مانع از جذب کلسیم می‌شود.

 

 



این صفحه را به اشتراک بگذارید

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: