جاسوسی 3 ساله هکرهای ایرانی از 2 هزار مقام ارشد آمریکایی و غربی
تاريخ : 10 / 3 / 1393برچسب:, | 9:36 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 
مدیران شرکت فیسبوک در واکنش به این گزارش اعلام کرده اند آنها از این پروژه اطلاع یافته اند و صفحات جعلی فیسبوک را که در چارچوب این پروژه ایجاد شده بود ، بسته اند. شرکت " لینکدین" نیز اعلام کرده است در این باره تحقیق خواهد کرد.

یک شرکت امنیت سایبری آمریکا از نفوذ قابل توجه و یک پروژه گسترده جاسوسی سایبری هکرهای ایرانی از مقامات سیاسی و نظامی آمریکایی خبر داد.جاسوسی 3 ساله هکرهای ایرانی از 2 هزار مقام ارشد آمریکایی و غربی

به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز به نقل از  سی ان ان ، شرکت امنیتی " آی سایت " در دالاس تگزاس با انتشار گزارشی مدعی شده است هکرهای ایرانی از 3 سال پیش با استفاده از شبکه های اجتماعی چون فیسبوک و توییتر و ایجاد یک وب سایت خبری پوششی و انتشار و ارسال اخبار به سوژه های جاسوسی خود در آمریکا ، آنها را به مجاری دلخواه خود برای دانلود نرم افزار هدایت کرده و اطلاعات شخصی کامپیوتر آنها از جمله رمزعبور آنها در شبکه های اجتماعی و ای میل هایشان را به سرقت می برده اند.

"تیفانی جونز" معاون رییس شرکت امنیتی سایبری آی سایت در این باره به سی ان ان می گوید:" این پروژه جاسوسی سایبری هکرهای ایرانی به لحاظ فنی پیچیدگی زیادی ندارد اما در عین حال این پروژه یکی از استادانه ترین پروژه های جاسوسی از شبکه های اجتماعی است که تا کنون ما شاهدش بوده ایم.

بر اساس گزارش سی ان ان هنوز نام هیچ یک از افراد هک شده اعلام نشده است اما گفته می شود یک ژنرال چهارستاره آمریکایی (یک دریا سالار)، بسیاری از اعضای کنگره و نیز برخی سیاستمداران و روزنامه نگاران مشهور و بنام آمریکایی و غربی در لیست اهداف این پروژه جاسوسی بوده اند.

جن ساکی سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز پنج شنبه در واکنش به انتشار گزارش هایی مبنی بر پروژه جاسوسی گسترده سایبری هکرهای ایرانی از مقامات آمریکایی گفت : دولت واشنگتن از این ماجرا آگاهی کامل دارد.

 سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت واشنگتن برای جلوگیری از خطرات حملات سایبری، اطلاعات خود را با بخش خصوصی و نهادهای دولتی در میان می گذارد تا تدابیر لازم را اتخاذ کنند.

بر اساس گزارش آی سایت هکرها با ایجاد صفحات جعلی در شبکه های اجتماعی خود را به عنوان روزنامه نگار، مقام دولتی و یا پیمانکار نظامی معرفی می کرده اند.

آنها همچنین یک وب سایت خبری جعلی با نام "NEWSON…" را ایجاد کرده بودند و با سوژه های خود از طریق ارسال خبرهای با نام و نشان در ارتباط بوده اند.

همچنین مدیران شرکت فیسبوک در واکنش به این گزارش اعلام کرده اند آنها از این پروژه اطلاع یافته اند و صفحات جعلی فیسبوک را که درچارچوب این پروژه ایجاد شده بود ، بسته اند.
شرکت " لینکدین" نیز اعلام کرده است در این باره تحقیق خواهد کرد.

 

 



این صفحه را به اشتراک بگذارید

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: