حجت الاسلام آل هاشم:ایستادگی و مقاومت، تنها راه مقابله با زیاده خواهی های استکبار

پایگاه خبری عقاب نیوز :

رییس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: اگر دیروز زمان دفاع بود، امروز دوران مقاومت و ایستادگی است و فقط با این دو مولفه می توانیم در مقابل زیاده خواهی های قدرت های استکباری بایستیم و از دستاورد های انقلاب و دفاع مقدس پاسداری و حراست کنیم.

 

به گزارش روز شنبه روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران، حجت الاسلام والمسلمین «سیدمحمدعلی آل هاشم» این مطلب را در آئین بزرگداشت عملیات پیروزمند بیت المقدس که در سالن همایش های کوثر سازمان عقیدتی سیاسی ارتش و با حضور فرماندهان و کارکنان این سازمان برگزار شد عنوان کرد.

وی گفت: هر ملتی در طول تاریخ خود با فراز و فرودهای متعددی مواجه بوده است و سخت ترین مرحله حیات یک ملت و در عین حال ماندگارترین و اثرگذارترین این مراحل، دفاع از استقلال، تمامیت ارضی، آرمان ها، اندیشه ها و باورهایش است.

نماینده ولی فقیه در ارتش در ادامه با بیان این که پیروزی انقلاب اسلامی در ایران و به دنبال آن برچیده شدن نظام ستم شاهی، ارزش های جدیدی را پیش روی ملت ایران قرار داد، تصریح کرد: ملت ایران با بازگشت به فرهنگ اسلامی و ملی خویش به مقابله با زیادی خواهی ها برخاست و در این بین حمله رژیم تا بُن دندان مسلح بعثی که با حمایت های تسلیحاتی و اطلاعاتی غرب و شرق در کنار حمایت های مالی اعراب به وقوع پیوست، بارزترین تهاجم به ملت نوپای جمهوری اسلامی ایران بود.

حجت الاسلام آل هاشم افزود: امروز که سوم خرداد است باید این حماسه عظیم ملت ایران را فراموش نکنیم، چرا که دوران ارزشمند دفاع مقدس برگ زرینی برکتاب افتخارات مردم این سرزمین و ایران و ایرانی است که توانست با عبور عزتمندانه از این پیچ تاریخی، خود را در جهان سرافراز نشان دهد.

رییس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش عملیات آزاد سازی خرمشهر که با تکیه بر علم و ایمان نیروهای داخلی انجام شد را به عنوان یک نقطه عطف در تاریخ معاصر ایران برشمرد و خاطرنشان کرد: همه می دانند در آغاز جنگ چگونه غرب و شرق و حتی برخی اعراب از صدام حمایت می کردند و در واقع این خدا بود که این پیروزی را رقم زد و ملت ایران را سربلند کرد و به همین دلیل بود که امام خمینی(رضوان الله تعالی علیه)فرمودند «خرمشهر را خدا آزاد کرد» و یا در جای دیگر فرمودند «فتح خرمشهر، فتح خاک نیست، فتح ارزش های انسانی است».

حجت الاسلام آل هاشم از سالروز عملیات آزادسازی خرمشهر به عنوان یک روز ملی شناخته شده در کشور یاد کرد و گفت :از این روز به بعد بود که جنگ از حالت تدافعی به حالت تهاجمی تغییر مسیر داد و سرآغازی بر پیروزی های پیاپی بعدی ما شد و باعث گردید تا مجامع بین المللی که قبل از این پیروزی حرف های دیگری می زدند درصدد متوقف کردن جنگ برآیند و قطعنامه های مختلفی را صادر کنند.

وی به تشریح حوادث مرتبط با خرمشهر پرداخت و دراین خصوص یادآور شد: خرمشهر در چهارم آبان 59 در پی 35 روز پایداری و جانفشانی به اشغال نیروهای صدام درآمد که در این مدت جنگ تن به تن میان رزمندگان اسلام و نیروهای رژیم بعثی رخ داد و تکاوران نیروی دریایی ارتش مستقر در خرمشهر و دانشجویان دانشگاه افسری امام علی(ع) از جمله کسانی بودند که در همان جنگ 35 روزه روزهای نخست دفاع مقدس حضور داشتند.

وی ادامه داد: خرمشهر به مدت 578 روز و یا 19ماه در تصرف بعثی ها بود که در عملیات غرور آفرین بیت المقدس این شهر آزاد شد و پس از آزاسازی خرمشهر در چنین روزی یعنی سوم خرداد ماه، پرچم ایران اسلامی در مسجد جامع و پل این شهر به اهتراز درآمد و رزمندگان اسلام در نخستین اقدام خود به برپایی نماز شکر در مسجد جامع این شهر پرداختند.

رییس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با بیان این که آزاد سازی خرمشهر آثار و پیامدهای مثبتی برای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران داشت، افزود: افزایش همبستگی و همدلی ملی، انسجام نیروهای داخلی، تغییر توازن قوای منطقه ای به سود ایران اسلامی و ایجاد امید درمیان ملت ها و نیروهای انقلاب در نقاط مختلف جهان از جمله این آثار بود.

وی با یادآوری این نکته که اکنون سال ها از دفاع مقدس می گذرد، خاطرنشان کرد: متأسفانه آن گونه که شایسته حماسه آفرینی و دلاورمردی های ملت قهرمان ایران است، ارزش های آن دوران به نسل جوان جامعه منتقل نشده است و باید به این نکته توجه داشته باشیم که آینده کشور و ملت در گرو شناخت صحیح و دقیق ارزش های دوران دفاع مقدس و پاسداری و انتقال آن به نسل جدید جامعه است و در این بین راهیان نور بهترین راه انتقال این فرهنگ به شمار می آید.

حجت الاسلام آل هاشم افزود: فراموش نکنیم آن روز قدرت های بزرگ با حمایت از دشمنان انقلاب، پیروزی ما را در جبهه ها غیر ممکن می دانستند و حتی برای شهرهای جنوبی ما استاندار و بخشدار تعیین کرده بودند اما ملت ایران به لطف خدا پیروز شد چراکه هدف ما کمک به دین خدا بود و این پیروزی نیز وعده الهی به یاری کنندگان دین خداست .

رییس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش اضافه کرد: ما درجنگ توانستیم استقلال و حاکمیت ارضی خود را از گزند تعرض بیگانگان حفظ کنیم و امروز نیز همان قدرت ها، پیروزی ما را در عرصه های گوناگون علمی، فناوری و هسته ای بر نمی تابند و به تهدید، تحریم و فشار علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران متوسل شدند غافل از این که ملت ایران اسلامی تجربه هشت سال دفاع مقدس و 35 سال ایستادگی و مقاومت را در مقابل زورگویان، پیش روی خود دارد و همانگونه که مقام معظم رهبری(مدظله العالی) نیز به زیبایی اشاره فرموند« رمز پیروزی ما در این مقطع، ایستادگی و مقاومت است».

وی با اشاره به ایستادگی ملت قهرمان ایران اسلامی در طول هشت سال دفاع مقدس خاطرنشان کرد: ما با همان اراده سال های دفاع مقدس، در جبهه های علمی، فرهنگی و اقتصادی به مدد دانش و ایمان نیروهای داخلی به پیروزی نهایی خواهیم رسید و اگر دیروز زمان دفاع بود امروز دوران مقاومت و ایستادگی است و فقط با این دو مولفه می توانیم در مقابل زیاده خواهی ها قدرت های استکباری از دستاورد های انقلاب و دفاع مقدس پاسداری و حراست کنیم.

 

 



این صفحه را به اشتراک بگذارید

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: