خاطره ای ازمهندس ایرج حسابی فرزند دکتر حسابی درباره کتابخوانی

پایگاه خبری عقاب نیوز :

من از کودکی علاقه فراوانی به کتاب و قصه داشتم و اکنون نیز همه ساله در چندین نوبت به نمایشگاه کتاب می آیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر ، از ایرنا فرزند مرحوم دکتر حسابی  افزود : پدرم از کودکی ما را به قصه و کتاب عادت داده بود و می گفت، کتاب و قصه دریچه ای از فرهنک های جدید را به روی آدم باز می کند.

ایرج حسابی  گفت:وقتی محلی ایجاد می شود که جدیدترین کتاب های روز در آن منتشر وعرضه شده است، این فرصت مغتنمی است که همه از آن باید استفاده کنیم.
این پژوهشگر در ادامه درباره استقبال از کتاب زندگینامه مرحوم حسابی با عنوان  استاد عشق " گفت :هر تیراژ از کتاب زندگی نامه مرحوم پدرم 20 هزار نسخه است که نشان می دهد، مردم با زندگی واقعی نوابغ خود انس دارند.


وی در پاسخ به این که چرا تاکنون فیلم یا سریالی از زندگی مرحوم دکتر حسابی ساخته نشده است، گفت :این سبب تعجب خود من هم شده است ، زیرا انواع سریال ها در صدا و سیما ساخته می شود، اما در مقابل به زندگی نوابع ما توجه کافی نمی شود
حسابی ادامه داد: وقتی مردم از موزه پروفسور بازدید می کنند، حتی ازکفشی که استاد 22 سال آن را پوشید و بارها خودش آن را وصله کرد، آنقدر برایشان جذاب است که تحت تاثیر قرار می گیرند بنابراین، گذشته از این که مرحوم حسابی پدر بنده است، اما گمان می کنم از این نظر در حق ایشان اجحاف شده است .
فرزند مرحوم حسابی با بیان این که نمی دانم چرا تاکنون کسی پیشنهاد ساخت فیلم زندگی پدرم را نداده است، گفت : امیدوارم روزی این فیلم ساخته شود.

 



این صفحه را به اشتراک بگذارید

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: