نرم افزارهای پزشکی گوشی‌های هوشمند
تاريخ : 15 / 2 / 1393برچسب:, | 9:37 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

چه تعداد از نرم افزارهای گوشی های هوشمند را می‌شناسید؟ در اینجا با تعدادی از آنها آشنا شوید.

به گزارش گروه اجتماعی مشرق، در یکسال گذشته تعداد زیادی نرم افزار پزشکی برای گوشی های هوشمند طراحی شده است که می تواند دستیار مفیدی برای آگاهی بخشی کاربران آنها در حوزه بهداشت و سلامت باشد. برخی از این نرم افزارها به شرح ذیل است:

***My Pillbox

این نرم افزار برای آن دسته از افرادی است که نیازمند یادآوری برای مصرف قرص های خود هستند. اگر تنها یک جفت قرص مصرف می کنید، برای شما مشکلی به وجود نمی آید. اما اگر در هر روز مقدار زیادی قرص مصرف می کنید، یک یادآوری برای آنها می تواند بسیار مفید باشد.

همچنین بدون نیاز به اپلیکیشن های دیگر و تنها به کمک این اپلیکیشن می توان کل اعضای خانواده خود را تحت نظر گرفت.

12 نوع مختلف از داروها از جمله قرص ها ، کپسول ها ، قطره ها وغیره وجود دارد که شما می توانید آنها را دسته بندی کنید. حتی شما می توانید برحسب 9 رنگ مختلف داروهای خود را دسته بندی کنید. وقتی شما دارویی را به لیست برنامه اضافه می کنید، می توانید برای آن اطلاعاتی همچون علت استفاده از آن ، تاریخ شروع مصرف دارو و دکتری که آن را تجویز نموده را لحاظ کنید.

*** Home Remedies

این برنامه رایگان برای درمان های خانگی است. Home Remedies راهنمایی کامل ، برای درمان های طبیعی و ساخته شده از گیاهان دارویی ، ادویه جات ، میوه ها و سبزیجات است.

نسخه Lite این برنامه به حافظه کمتری نیاز دارد و شامل ویژگی های کمتری نیز است. اگر به نسخه قوی تری از این برنامه نیاز دارید، می توانید نسخه Plus آن را خریداری نمایید.

***Drugs.com Medication Guide

این برنامه برای شما محیطی را فراهم می سازد که بتوانید اطلاعات داروها و قرص ها را مشاهده کنید، تداخلات دارویی را بررسی کنید و لیستی از داروهای مصرفی خود را نگه دارید.

این برنامه فهرستی به نام - لیست داروی من - دارد که شما می توانید به تمامی اطلاعات پزشکی خود دسترسی داشته باشید. Drugs.com شامل یک شناسه قرص، جستجوگر تداخلات و قسمت های مفید دیگر است. این برنامه ماهیانه با بیش از 9 میلیون بازدید کننده یک راهنمای کامل در زمینه اطلاعات دارویی است.

***Visual Anatomy Free

Visual Anatomy Free یک ابزار آموزشی و منبعی تعاملی است که نسخه جدید آن قابلیت نمایش سه بعدی ارگان های بدن را دارد.

این برنامه دارای 58 عکس با وضوح بالا و بیش از 300 ویژگی می باشد که تعداد عکس ها در نسخه کامل آن، 1247 عدد است. در درجه اول از این برنامه به عنوان ابزار آموزشی استفاده می شود. پزشکان نیز از آن برای نشان دادن آناتومی بدن به بیماران و دانش آموزان خود استفاده می کنند.

با کلیک و زوم کردن می توانید هر عکسی را بزرگتر نمایید و از مسیریاب برای رفتن به ارگان های دیگر استفاده کنید. همچنین شما می توانید به کمک این اپلیکیشن از دانسته های خود یک آزمون به عمل آورید.

*** WebMD for Android

اگر به دنبال برنامه ای هستید که اطلاعاتی در مورد سلامت در اختیار شما قرار دهد ، WebMD یکی از بهترین گزینه ها است. حتی اگر شما به اینترنت دسترسی نداشته باشید، می توانید اطلاعاتی همچون کمک های اولیه را در جیب خود داشته باشید.

این برنامه به شما تمامی ابزارهای لازم برای تصمیم گیری در مواقع اضطرار را به همراه قابلیت های ویژه ای برای تشخیص علایم بیماری ها و جراحات، داروها و شیوه های درمان ، اطلاعات کمک های اولیه ، لیست های سلامتی ، مشخصات قرص ها و غیره به شما ارایه می دهد.

***CPR.Choking

CPR.Choking برنامه ای است که ویدئوهایی را برای آموزش نحوه انجام CPR و یا چگونگی کمک کردن به کسی که دچار خفگی شده، ارایه می دهد.

این برنامه توسط استادان واقعی و دکترهای مجرب و بر اساس آخرین توصیه ها، توسعه یافته است مانند تغییرات به وجود آمده در سال 2010 مربوط به پشتیبانی شرایط ابتدایی زیستن ، از A-B-C که مخفف راه هوا، تنفس کردن و ماساژ قفسه سینه به C-A-B که به ترتیب بیانگر ماساژ قفسه سینه ، راه هوا و در آخر تنفس (برای بزرگسالان و کودکان) است.

***Baby and Child First Aid

این برنامه مانند یک مرکز امدادی برای کودکان و نوزادان است. First Aid شامل ویدئوهای مفید، توصیه های آسان و حتی دارای یک بخش برای آزمون گرفتن است، که همه این امکانات به صورت رایگان ارایه شده است.

به عنوان یک پدر یا مادر، شما نیازمند آموزش مهارت ها و یادگیری اطلاعاتی برای شرایط اضطراری هستید تا خودتان را برای آن لحظات حساس و مهم آماده کرده و دانش خود را بسنجید. پس اگر شما دارای فرزندی هستید یا شغل تان به گونه ای است که از کودکان مراقبت می کنید، ضروری است که از این برنامه استفاده نمایید.

***First Aid – American Red Cross

Red Cross برنامه ای است که در کمک های اولیه و سایر موارد از آن استفاده می شود. این برنامه تقریبا توسط 3900 کاربر بررسی شده و از 5 به آن امتیاز 4.7 داده شده ، که بیانگر علت کسب جوایز متعدد است.

حادثه هیچ گاه خبر نمی کند، پس به همراه داشتن اپلیکیشنی همچون Red cross ضروری است. وجود فیلم های آموزشی ، آزمون های تعاملی و پیروی از دستورالعمل های گام به گام آن بسیار مفید است.

 

 



این صفحه را به اشتراک بگذارید

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: