خانه های مجردی، ناسازگار با سبک زندگی سالم
تاريخ : 7 / 2 / 1393برچسب:, | 7:4 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

سبک زندگی

یک آسیب شناس اجتماعی گفت: علت گسترش خانه های مجردی بالا رفتن سن ازدواج در جامعه و نیز گسترش میل به فردیت و زندگی شخصی است.

به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز به نقل از خبرگزاری تسنیم، به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، مهرداد درویشی، آسیب شناس اجتماعی گفت: علت گسترش خانه های مجردی بالا رفتن سن ازدواج در جامعه و نیز گسترش میل به فردیت و زندگی شخصی است.

خانه های مجردی، ناسازگاری با سبک زندگی سالم
مهرداد درویشی، آسیب شناس اجتماعی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت: گسترش خانه های مجردی در میان جوانان عاملی برای کاهش ازدواج به شمار می آید، خانه مجردی پدیده ای متعلق به شهرهای بزرگ است که به کثرت گرایی و تکثر فرهنگی مربوط می شود و این زمینه علاوه بر کاهش آمار ازدواج به افزایش آسیب های اجتماعی نیز دامن می زند.

وی در ادامه تصریح کرد: وجود این خانه ها انواع آسیب های اجتماعی را در پی دارد و می توان ناهنجاری های اخلاقی، فساد اخلاقی و اعتیاد را از جمله آسیب های ناشی از خانه های مجردی دانست.

این آسیب شناس اذعان داشت: بسیاری از کارشناسان زندگی مجردی را پیامد گسترش مدرنیته در جوامع غرب می دانند که به سایر کشورها و همچنین کشور ما تزریق شده است؛ این روند به دلیل انطباق نداشتن با فرهنگ خانواده محور ایرانی، عوارض بسیاری را به دنبال دارد که از مهمترین آن می توان به زوال بنیان خانواده که یکی از مهمترین ارکان اجتماع است، همچنین فاصله گرفتن جوانان از اعتقادات و ارزش های دینی و اصالت ها و نجابت ها و بنیان های خانواده اشاره نمود زیرا هدف اصلی جوانان را رهایی از قید و بند و چارچوب خانواده، اخلاق و عفاف می دانند.

وی درباره راهکارهای تاثیرگذار برای کاهش این پدیده در جامعه اظهار داشت: تحکیم بنیان خانواده، توجه به نیاز جوانان از نظر اعتقادی، اخلاقی، روحی و عاطفی از سوی پدر و مادر در زمان خاص خود، پایین آمدن سطح توقع جامعه از جوانان در آغاز ازدواج و ترغیب آنان به تشکیل خانواده با برنامه های مناسب و آموزنده و آموزش مهارت های زندگی و رفتاری به آنان می تواند سهم بسزایی در کاهش این رخداد نامیمون داشته باشد.

درویشی در آخر خاطرنشان کرد: تاکید برآموزه های دینی و کاربردی سازی مفاهیم آن به شیوه ای که جامعه پسند و جذاب باشد تاثیر مستقیمی در کاهش اثرگذاری فرهنگ ها و سبک های زندگی غربی دارد همچنین لازم است به دنبال تقویت ارزش های فرهنگی جامعه و تولید و بازتولید آنها از طریق رسانه ها مطبوعات و برنامه های فرهنگی که در همین راستا جهت گذاری هستند یاری جست تا این ارزش ها را به تفکر جوانان منتقل کنیم و از گسترش این پدیده مخرب جلوگیری نمایم.

 



این صفحه را به اشتراک بگذارید

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: