واکنش تهران به فرود هواپیمای آمریکایی در مهرآباد

پایگاه خبری عقاب نیوز :

سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به اخبار منتشر شده مبنی بر فرود یک فروند هواپیمای آمریکایی در فرودگاه مهرآباد گفت: این هواپیما حامل یک هیئت عالی رتبه از کشور آفریقایی غنا بوده است.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،  مرضیه افخم افزود: بر اساس اعلام دولت غنا ‌این هواپیما تحت مالکیت آمریکا و دو سال است در اجاره ریاست جمهوری غناست.

هواپیمای آمریکا در مهرآباد
وی گفت : همه مسافران این هواپیما اعضای هیئت غنایی بوده اند و برادر رئیس جمهوری غنا ریاست این هیئت را بر عهده داشته است و هیچ کدام از خدمه آن آمریکایی نبوده اند.
افخم افزود: دو کشور ایران و غنا موضوع گسترش مناسبات را پیگیری می کنند و هیئت غنایی برای پیگیری توافقاتی که در سفر دو سال قبل رئیس جمهوری غنا به ایران به عمل آمد هفته گذشته به ایران سفر کرد.
به گفته سخنگوی وزارت امور خارجه ، این هیئت پس از دیدار و گفتگو با چند تن از مقامات کشورمان از جمله معاون عربی و آفریقایی وزارت امور خارجه، دیروز تهران را ترک کرده است.

به گزارش روزنامه نیویورک‌ تایمز روز سه‌شنبه یک هواپیمای آمریکایی متعلق به بانک یوتا در فرودگاه مهرآباد به زمین نشسته است.

روز جمعه روزنامه نیویورک‌ تایمز خبر داد روز سه‌شنبه یک هواپیمای آمریکایی متعلق به بانک یوتا در فرودگاه مهرآباد به زمین نشسته است. 
بر اساس این گزارش، این هواپیما به بانک محلی یوتا تعلق دارد. بانکی که در شهر اوگدن ایالت یوتا مستقر است و سیزده شعبه در این ایالت دارد.مدت‌ هاست ایران تحت تحریم‌های بانکی و بازرگانی سازمان ملل و آمریکا قرار دارد و بازرگانی با این کشور مشمول جریمه برای افراد و شرکت‌ هاست.

حتی پس از امضای توافق‌نامه موقت ژنو باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا، اعلام کرد که شرکت‌ها و افراد همچنان نمی‌توانند با ایران وارد مبادلات تجاری شوند.
در همین حال معاون سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در واکنش به ادعای روزنامه نیویورک تایمز پیرامون فرود یک هواپیمای آمریکایی در فرودگاه مهرآباد تهران گفت : تحریم‌های ایران به طور کلی پرواز هواپیماهای آمریکایی به ایران را منع می‌کنند.

 



این صفحه را به اشتراک بگذارید

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: