ارتش جمهوری اسلامی ایران نماد اسلام خواهی، میهن دوستی و مردم سالاری است

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 

رییس جمهوری صبح امروز (جمعه) در مراسم رژه روز ارتش، ارتش جمهوری اسلامی ایران را به حق نماد اسلام خواهی، میهن دوستی و مردم سالاری دانست و گفت: ارتش پس از پیروزی انقلاب اسلامی در سخت ترین روزهای این میهن و نظام، کشور را تنها نگذاشت.

متن کامل سخنان رییس جمهوری در مراسم رژه روز ارتش:

ارتش جمهوری اسلامی ایران نماد اسلام خواهی، میهن دوستی و مردم سالاری است

متن کامل سخنان حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی بدین شرح است:
بسم الله الرحمن الرحیم
الحمد الله رب العالمین و صلی الله علی سیدنا و نبینا محمد و آله طاهرین و صحبه المنتجبین
روز ارتش جمهوری اسلامی ایران که مقارن است با ایام ولادت با سعادت دخت نبی گرامی اسلام، حضرت فاطمه(س) به همه ملت بزرگ ایران،رهبری معظم و همه نیروهای مسلح و به ویژه آحاد پرسنل فداکار ارتش جمهوری اسلامی ایران تبریک و تهنیت عرض می کنم.
این روز یادگار امام راحل است. در نخستین روزهای پس از پیروزی انقلاب، گروهک هایی که به صورت شبه انقلابی در جامعه ظهور و بروز داشتند نعره انحلال ارتش را مطرح کردند.و این امام بزرگوار رضوان اله تعالی علیه بود که ارتش را امید ملت لقب داد و روز ۲۹ فروردین سال ۱۳۵۸ را به عنوان روز ارتش نامگذاری کرد.
ارتش جمهوری اسلامی ایران که فرزندان به حق این آب و خاک هستند، به حق نهاد حرفه ای دفاع از میهن اسلامی اند . ارتش بدون نگاه به خط کشی های سیاسی ، حزبی و فرقه ای همواره دفاع از آب و خاک و میهن عزیز و نظام مردمی را به عنوان هدف والای خود مد نظر قرار داده است .

ارتش در سخت ترین روزها مردم و نظام را تنها نگذاشت
این ارتش همان نیروهایی هستند که پس از ۵۰ سال تبلیغ دیگران در پادگان ها، آن روز که پای اسلام و مردم و انقلاب به میان آمد، خود را کنار مردم و انقلاب اسلامی قرار داد و افتخاری چون ۱۹ بهمن و ۲۱ بهمن را آفرید و انقلاب اسلامی پیروز شد. بعد از پیروزی انقلاب اسلامی هم در سخت ترین روزها مردم و میهن و نظام کشور و نظام را تنها نگذاشتند.
در ماه های اولیه سال ۵۸ نیروی زمینی ارتش ، نیروی هوایی و هوانیروز در مناطقی که آشوب طلبان می خواستند به تحریک قدرت های بیگانه کشور را دچار مشکل کنند، با حضور و فداکاری، لیاقت و صلاحیت خود را به جامعه و مردم نشان دادند . ارتش به حق، نماد اسلام خواهی، میهن دوستی و مردم سالاری است و در همه صحنه های ۳۵ سال گذشته بعد از پیروزی انقلاب، در فراز و نشیب در خط مقدم دفاع از کشور و نظام و میهن و رهبری قرار گرفت .ارتش در دوران دفاع ۸ ساله سینه سپر کرد و به وظیفه و شرف و مردانگی و عزت خود عمل کرد.
ارتش در صدها عملیات بزرگ و کوچک حضور پیدا کرد و آنجا که سپاه پاسدران انقلاب اسلامی طراح عملیات بود، در کنار سپاه ایستاد. با توپخانه و نیروی هوایی و هوانیروزش و واحدهای پیاده و زره ای اش در جنگ تحمیلی در برابر متجاوزان مقاومت کرد و فرماندهان عزیزی را در این راه تقدیم کرد.
از نامجو و فلاحی و فکوری گرفته تا کشوری و شیرودی و بابایی و ستاری و صیاد شیرازی و ده ها فرمانده بزرگ را در این راه تقدیم کرد.

ارتش همواره اخلاق مدار و ولایت مدار بوده است
امروز ارتش جمهوری اسلامی ایران خودکفاست، ارتشی است که از فناوری های نو برخوردار است و در عین حال که در کنار دانش و فناوری، دانش محور است، همواره اخلاق مدار و ولایت مدار بوده است . عشق آحاد پرسنل به قرآن مجید ، فرهنگ اسلام ، پیامبر بزرگوار، اهل بیت عصمت و طهارت و ولایت فقیه نشانگر ولایتمداری این نهاد نظامی مردمی انقلابی است.
اگر امروز نیروهای دیپلماسی شما و افسران میدان صلح در مبارزه سیاسی و مذاکره منطقی با قدرت ها در صحنه جهانی حضور دارند و در مذاکره با قدرت های بزرگ، شجاعانه از منافع کشور دفاع می کنند، پشتوانه آنها رای و نظر مردم، هدایت های رهبری و اقتدار نیروهای مسلح و ارتش جمهوری اسلامی ایران است. در مذاکرات به دنیا اعلام کردیم و می کنیم که ما اهل تجاوز نیستیم . اهل جنگ نیستیم، اهل منطق و گفت و گو هستیم .
ما به کشوری تجاوز نمی کنیم اما در برابر هر تجاوزی قاطعانه می ایستیم. این حمایت نیروهای مسلح ، اقتدار نیروهای مسلح و حمایت مردم دلیر ماست که مسئولان مذاکره کننده را در خط مقدم دیپلماسی توانمند ساخته است تا از منافع ملی کشور به خوبی دفاع کنند.

ارتش به وصیت امام (ره) عمل کرده است
ارتش جمهوری اسلامی ایران همواره نشان داده که به وصیت امام راحل عمل کرده است که او فرمود : نیروهای مسلح در کار سیاسی مداخله نکنند. ضمن اینکه نیروهای ارتش کاملا به مسائل سیاسی آگاهی دارند و باید داشته باشند اما هرگز در دسته بندی های سیاسی و بازی های سیاسی مداخله نمی کنند. ارتش هرگز از ملت و دولت منتخب مردم سهم خواهی نکرده است. همواره دنبال دفاع از میهن و کشور و انقلاب و نظام بوده است. ارتش جمهوری اسلامی ایران و سایر نیروهای مسلح لنگر ثبات منطقه اند و پایه و پایگاهی برای ثبات کل منطقه آشوب زده خاورمیانه هستند .

نیروهای مسلح حامی ثبات و امنیت منطقه اند
امروز همسایگان ما باید بدانند ارتش جمهوری اسلامی ایران و سایر نیروهای مسلح حامی ثبات و امنیت در کل منطقه هستند . همه کشورهای منطقه که می خواهند مستقل زیست کنند و در ثبات کامل باشند می توانند به نیروهای مسلح این سرزمین اتکاء کنند.
نیروهای مسلح ایران زمین ما کسانی اند که همواره در کنار مردم هستند و در مسیری که خواست مردم است به عنوان نیروی مسلح مردمی از امنیت کشور دفاع کرده و می کنند. مانند ارتش برخی از کشورهای دیگر نیستند که اگر انقلاب و قیامی رخ داد وارد صحنه شوند و مردم را کنار بزنند و به فکر تصاحب قدرت باشند.
در سی و چند سالی که از انقلاب گذشته است، برخلاف برخی از کشورهای منطقه هرگز شاهد دولت نظامی نبوده ایم. همواره گردش قدرت در کشور ما بی خشم و خشونت و در چارچوب قانون انجام گرفته است. نیروهای مسلح ما نیروهای وظیفه شناسی هستند .

همواره در پی نیروهای مسلح بازدارنده بوده ایم
ارتش در همه امور اقتدار و انضباط دارد. حتی در امور مالی برای صرف هر ریال در ارتش شناسنامه وجود دارد. نیروهای مسلح ما از جمله ارتش ما قدرت اصلی شان اتکاء به معنویت و ایمان است. امروز می بینید که در سایه ایمان و معنویت و اخلاق و همچنین فناوری های روز، ارتش به عنوان ارتشی مجهز و بازدارنده است که همواره هم در این کشور در پی نیروی مسلح باز دارنده بوده ایم.
ما در طول ۲۰۰ سال گذشته به کشوری تجاوز نکرده ایم اما همواره در برابر تجاوز دیگران به خوبی مقاومت کرده ایم. وجود و حضور همه نیروهای مسلح، وحدت و اتحاد و هماهنگی و برادری حاکم بین آنان و فرماندهی واحد توام با معنویت است که در این جا ایمان و اسلام و دفاع از میهن و منافع ملی را مشاهده می کنیم که همواره توانسته قدرتی بازدارنده در برابر چشم طمع دیگران باشد.
تردیدی وجود ندارد که ایران اسلامی و نظام اسلامی با وجود چنین فرزندان دلیر و شجاعی هرگز اجازه نخواهند داد که تجاوزی را در این کشور شاهد باشیم. کاری که نیروهای مسلح ما در ۸ سال دفاع مقدس و بعد از آن در آمادگی و حضور خود در صحنه های مختلف نشان دادند دشمن را آگاه کرد که این سرزمین سرزمین، شیران است و به هیچ قدرت و ابرقدرتی اجازه نخواهند داد نسبت به این سرزمین قصد شوم داشته باشد.

وحدت مردم و نیروهای مسلح ارتباطی طلایی است
بی تردید وحدتی که میان مردم و نیروهای مسلح وجود دارد ارتباطی طلایی است که امروز به خاطر آن رابطه طلایی به جشن و سرور نشسته ایم .
روز ارتش یعنی روز قدرت ملت ایران ، روز ارتش یعنی روز اتکاء مردم به نیروی مسلح مردمی ، اسلامی ، فداکار و ایثارگر .
روز ارتش یعنی روز نشاط و شادابی همه نیروهای مسلح و روز ارتش به معنای وحدت و اتحاد بیشتر در میان صفوف مستحکم نیروهای مسلح است .
بی تردید، ارتش اسلامی ما امروز کلمه ای طیبه و شجره طیبه است که ریشه هایش مستحکم است، اَصلُها ثابِت و فَرعُها فِی السماء.
ارتش در همه صحنه ها برای ایثار و فداکاری حاضر است. همه مرزهای کشور ما و قلب کشور ما در امنیت است؛ به خاطر وجود نیروهای مسلح در کنار فرماندهی عالم و فقیهی که می تواند معنویت نیروهای مسلح را بیش از پیش حافظ باشد. به امید پیروزی همه ملت ایران و از جمله نیروهای مسلح در تمام صحنه ها از جمله صحنه فرهنگ و اقتصاد که امسال سال فرهنگ و اقتصاد است .
دولت از مردم و همه نیروهای مسلح می خواهد تا فرصت لازم برای بازسازی اقتصاد ملی و توسعه فرهنگی و اجتماعی را به دولت منتخب خودشان بدهند و با حضورشان در همه صحنه ها امسال شاهد اجرای سیاست های مقاومتی و فعالیت بیشتر در عرصه های اقتصادی و فرهنگی باشیم .
ان شاءالله به حول و قوه الهی.
والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته

 

 



این صفحه را به اشتراک بگذارید

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: